Gå til innhold
  • Bli medlem

Mora 510 vs 511


zimwalker

Anbefalte innlegg

Kristian V. skrev (På 30.7.2024 den 17.56):

Ikke hør på sånne jålete knivfluencere som @tshansen
 
For bak dyre fantastiske kniver, som i mitt tilfelle er Casström Lars Fält og Mora Garberg,
lurer det seg alltids en mørk mørk hemmelighet...
20240730_173037.jpg.d343da2c4bbc9c3affbeebad72174c70.jpg
😜

skrev @Kristian V.  som i innlegget sitt delte dette bildet:

bilde.png.e429bb932c145fcae901311bf4c3ae40.png_

zimwalker skrev (På 30.7.2024 den 21.23):

Joda. du tok han der. Men han har nå hatt vett til skjære bort finger guarden, så litt tøff er han nå. ;-)

Kristian V. skrev (På 31.7.2024 den 20.52):

Altså, den er ORIGINAL uten guard, så det så 😜  :D

Ah, burde ha sett det.

Den du har er fra KJ Eriksson, før de gikk inn i Mora, så det er vel den Mora nå selger som modell 510 (Mora solgte kniver under KJ Eriksson navnet også etter overtagelsen).
https://morakniv.se/en/product/no-510-c-black/
 bilde.png.49d0938151a51cdd2764df872768d98e.png

Har ikke denne selv, men kunne glatt ha hatt den. Har flere 511 fordi de alltid har vært så billig.
bilde.png.2b3bbd10a1e28b6552a93833726469f6.png
 Sist jeg sjekket gikk de for k 49,- i verktøybutikk på nett. Har flere 511 der jeg har saget bort fingervernet, Ikke fordi jeg jeg er tøff eller fingervern er flaut, men for å plass til hele hånden. Med fingervernet på blir skaftet for trangt for min hånd.

Har som nevnt flere av disse.  Greie kniver som kan brukes til det meste. Litt sært kanskje, men i kjelleren. på loftet og i garasjen står det en slik med bladet stukket inn bak dørkarmene på noen av dørene. Har slik alltid en kniv lett tilgjengelig det jeg ofte trenger en, og jeg husker alltid å stikke den tilbake på plass når jeg har brukt en.


PS: Noen som husker Dual Survival? Mener å huske at Cody Lundin alltid gikk med en slik som "nakke kniv" (eller var det en Mora Classic, den med treskaft?).

 

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.