Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling kajakk 1pers+Labrador


Anbefalte innlegg

Hei, 

Noen som kan anbefale en kajakk som har plass til en person med utstyr + en labrador? 

Skal hovedsakelig padles på innsjøer på Østlandet. Hunden er ett år og veier 35kg nå. Kan vel tenkes at han blir noen kilo tyngre etterhvert. Selv veier jeg sikkert rundt 95-100kg og pleier ha med 20-30kg med turutstyr, mat og drikke. Med andre ord bør den ha minst 180-190kg bæreevne, og sikkert mer enn det også for å ha litt å gå på. 

Det er viktig at det er god plass til hunden så han kan ligge behagelig, jeg har hatt litt utfordringer med dette i kano der han måtte ligge oppå bagasjen for å få plass nok, ikke helt heldig for tyngdepunkt og stabilitet.. 

 

Håper noen har konkrete tips! Jeg har sett mye rundt, men ikke funnet noe som ser ut som kan funke bra. Den Nansen hundekanoen er det nærmeste, men ser ikke optimal ut 

Bør kanskje ha en som er helt åpen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.