Gå til innhold
  • Bli medlem

Slukmaling

Gabs88

Anbefalte innlegg

IMG_0949.thumb.jpeg.40b701bc3a81abf14beaf0bd5e954fd3.jpeg

Etter tips fra en kollega malte jeg nylig opp igjen noen sluker med neglelakk kjøpt på Europris. Det går fint an å fjerne all gammel lakk med rødsprit og/eller aceton men jeg valgte å kun rense dem med isopropyl alkohol. 

Etter en rask runde med litt forskjellige typer base coat, neglelakk, glitter og klarlakk er resultatet klart og jeg må si meg godt fornøyd. 

Det gir også et resultat som ser ut til å være skikkelig holdbart. 

Effektivt er det også, og både den store spinneren på toppen samt møresilda har rukket å fange flere fisk siden de ble malt opp igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra tips, men vet ikke om jeg er helt klar for den samtalen som følger når madammen skal vaske klær og finner kvittering på fire-fem typer neglelakk og en dose glitter i bukselomma mi. Hjelper ikke hvor uskyldig mann er med en så «fantasifull» forklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, aico said:

Bra tips, men vet ikke om jeg er helt klar for den samtalen som følger når madammen skal vaske klær og finner kvittering på fire-fem typer neglelakk og en dose glitter i bukselomma mi. Hjelper ikke hvor uskyldig mann er med en så «fantasifull» forklaring :)

Tror hun vil være lettet av at du kjøpte billig neglelakk på Europris i stedet for å bruke av den hun har selv som gjerne koster 10 ganger så mye... :)

• Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pimpet sluker i mange år og med stor suksess. Spesielt svarte sluker der jeg også bruker glitter og monterer på øyne har vist seg som gode ørretfangere, samt til sjøørret. Jeg bruker svart spraylakk fra Biltema som forsegles med lakk fra fluebinderutstyret. :)

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Bjarne H.S. said:

Jeg har pimpet sluker i mange år og med stor suksess. Spesielt svarte sluker der jeg også bruker glitter og monterer på øyne har vist seg som gode ørretfangere, samt til sjøørret. Jeg bruker svart spraylakk fra Biltema som forsegles med lakk fra fluebinderutstyret. :)

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Jeg har aldri brukt akkurat denne på sluker men har ofte tenkt at billakken de har på sprayboks er bortimot perfekt til formålet. Svært holdbar med tilhørende metallprimer osv.

Kommer nok til å teste denne en gang, men da skal jeg ha meg blant annet ultralydvasker først samt litt flere sluker i samme runde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.