Gå til innhold
  • Bli medlem

Dunjakke - tynn men jækla varm


eyatil

Anbefalte innlegg

Hei! 

Noen som har tips på dunjakker som er tynne og veldig komprimerbare, og veldig varme?

har prøvd diverse (patagonia down sweater, rab microlight alpine) men er ikke helt fornøyd

er på utkikk etter en jakke som er lett å ha med på jakt og høst som ekstra varmejakke under skalljakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.fjellsport.no/merker/haglofs/haglofs-l-i-m-down-hood-men-true-black?channable=01384b6964003135342d3635393409&variantId=154-6594&gad_source=1

 

Har etter hvert mange dunjakker men Hagløfs LIM Down er jakken som stikker seg ut som den som gir mest varme med tanke på vekt. Det sagt så er jeg usikker på om den er noe særlig bedre enn Patagonia jakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eyatil skrev (9 timer siden):

Takk for tipset. Har hørt om denne ja! Slal lese meg mer opp på denne. Vet du hvordan størrelsen er? Patagonia er ofte L for meg, mens Rab er XL

Dunjakke er ikke på pakklisten nå i ferien, men kan dobbeltsjekke jakka mi når jeg kommer hjem om en drøy uke om nødvendig.

Jeg kjøpte etter MH size guide som jeg opplever stemmer med virkeligheten. Bruker normalt XL i alt og Ghost W er XL. Passformen opplever jeg som normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freebird skrev (På 1.8.2024 den 8.38):

På subredditen ultralight er det noen som har laget et regneark som sammenligner mange av markedets letteste dunjakker. Bare være obs på at de letteste ofte er laget av ekstremt tynne materialer og er veldig minimalistisk. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ceVWWwGTdc1KcTkIQFWscILPtA2pbgpq0UQQIq1D6gE/edit?pli=1&gid=0#gid=0

Takk! denne var flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Omnilite skrev (På 31.7.2024 den 23.16):

Mountain Hardwear: Ghost Whisperer 2, er ganske lett og har 800fp dun. Om den tikker boksen din for "jækla varm" vet jeg ikke, men du kan sjekke den ut.

Da er den anskaffet og testet på tur. flott lett jakke som er varm! takk for tipset

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.