Gå til innhold
  • Bli medlem

Hyperlite Mountain Gear Pods (i Lundhags Padje Light 60)


Anbefalte innlegg

For å ikke kludre til "Hva har du kjøpt..."-tråden der dette startet, så var det flere som var interessert i kombinasjonen Hyperlite Mountain Gear Pods og Lundhags Padje Light 60. @rk, @ost

Pods er i hus, og de er stappet fulle og lagt i Padje Light-sekken for test.

Jeg gikk for følgende pods:

  • 2x Hyperlite Mountain Gear Pods - Small (4400/70L) - Veid til 36,8g /stk
  • 2x Hyperlite Mountain Gear Pods - Large (4400/70L) - Veid til 38,5g /stk

Veldig fornøyd med løsningen vs tradisjonelle roll-topp pakkposer. En verdens forskjell for de som liker å pakke ryddig! I den ene large modellen fikk jeg plass til 3-sesongs dunsoveposen og i den andre hele 17 stk. Real Turmat-pakker.

De passer som hånd i hanske i Padje Light-sekken som får en god form med podden nedi. Sekken er ikke typen som klarer å stå oppreist av seg selv noe særlig, men den klarte det faktisk neeeesten med podsene inni.

IMG_6239.thumb.JPG.b66409a2a1467c569150fe0cc4a4251e.JPG

IMG_6238.thumb.JPG.dcb029af1dd9b698f62c78096403ae1d.JPG

IMG_6235.thumb.JPG.846d11f195ec595395772eefeaf1782f.JPG

Endret av sneakyowl
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrevet (endret)

Det var morsomt å se. Takk @sneakyowl! Jeg krangler vanligvis med rulletoppposer hvor luftkkomprimeringen blir så som så. Har savnet en måte å få stablet skikkelig i sekken. Dette må prøves. 

Finnes det lengde/bredde mål på podsa? Og er det høyden som utgjør forskjell på liten og stor?

Endret av ost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ost skrev (11 timer siden):

Det var morsomt å se. Takk @sneakyowl! Jeg krangler vanligvis med rulletoppposer hvor luftkkomprimeringen blir så som så. Har savnet en måte å få stablet skikkelig i sekken. Dette må prøves. 

Finnes det lengde/bredde mål på podsa? Og er det høyden som utgjør forskjell på liten og stor?

Jeg skal få tatt noen mål ved neste anledning! Stemmer, det er kun høyde som er forskjellen på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvordan liker dere bæresystemet på Padje Light?

Jeg har testet Padje Light 60L hjemme nå, men blir ikke venn med den øverste ryggputa. Har målt rygglengde og stilt opp og ned så godt jeg kan, men synes puta er hard og direkte ubehagelig mot ryggen. 

Synd, hadde forhåpninger for ellers virker det som en bra sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er podsene vanntette? Jeg har en HMG sekk som ble full av vann i kraftig regnvær, også lommene på hoftebeltet var fulle av vann.  Etter det pakket jeg alt i vanntette pakkposer med rulletopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

peik skrev (2 timer siden):

Er podsene vanntette? Jeg har en HMG sekk som ble full av vann i kraftig regnvær, også lommene på hoftebeltet var fulle av vann.  Etter det pakket jeg alt i vanntette pakkposer med rulletopp

Niks, bare vannavstøtende. HMG sier selv at for helt vannett opplegg bør podsene ligge i vanntett pose. Tenker jeg bare trer handleposer jeg har for hånd rundt de når været skulle være dritt nok til at det blir nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.