Gå til innhold
  • Bli medlem

Ørretfiske på fjellet


GlennA94

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Kristian V. said:

Det er jo i nettopp slike vann man kan få seg en overaskelse og da MÅ man jo bare fiske der! :D 

Sier på ingen måte at man ikke skal fiske der, får gjerne mye småfisk men det er jo fort et måltid det også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen små hemmeligtjern der det går fin fisk. Dårlig med gyting og reproduksjon samt noen dype hull er det som skal til. 

Når det gjelder fjellfisket så synes jeg det er veldig lunefult. Man kan ha dager der det er helt eventyrlig bett og man kan bare hente fisk. Så er det andre dager der tilogmed overbefolkede småfiskvann er helt steindøde. 
 

Mitt tips er å ta med meitemark i tillegg til slukene. Meitemark kan være veldig effektivt og kan fiskes både aktivt og passivt. 
 

En kastedupp typ ørretbombe og en streaking caddis kan også være lurt å ha med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.