Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett sekk på minst 60l


Anbefalte innlegg

Gabs88 skrev (11 timer siden):

 

Det jeg ville ha gjort ville ha vert å benytte klarna 30 dager. Hvis jeg kanskje skal returnere noe bruker jeg alltid det. Da slipper jeg at penger blir trukket fra kontoen og jeg kunne fint ha bestilt flere sekker samtidig. :)

Jeg gjorde faktisk akkurat det tidligere i år når jeg skulle bestille meg sekk, prøvde Gregory Baltoro Pro som ikke passet så godt så jeg returnerte den og klarna slettet faktura.

Da kan du feks bestille to sekker og returnere den ene.

Veldig konsumer-praktisk og alt det der, men jeg er nok den som heller kjøper med omhu etter god research og selger noe på Finn om det ble helt bom enn å returnere. Det fort kan hende den returnerte varen går rett i søpla.

https://www.forskning.no/samfunn-okonomi/det-er-ofte-billigere-for-nettbutikker-a-kaste-varer-som-kommer-i-retur-enn-a-selge-dem-pa-nytt-igjen/2132972

Endret av sneakyowl
  • Liker 2
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/2/2024 at 9:13 AM, sneakyowl said:

Veldig konsumer-praktisk og alt det der, men jeg er nok den som heller kjøper med omhu etter god research og selger noe på Finn om det ble helt bom enn å returnere. Det fort kan hende den returnerte varen går rett i søpla.

https://www.forskning.no/samfunn-okonomi/det-er-ofte-billigere-for-nettbutikker-a-kaste-varer-som-kommer-i-retur-enn-a-selge-dem-pa-nytt-igjen/2132972

Dette gjelder ofte for billige produkter ikke en sekk til 2000.

Samtidig så er det ikke alt du kan gjøre research på, feks er Gregory Baltoro Pro en fantastisk sekk men passet ikke min rygg. Osprey Aether er sammenlignbar, og passet perfekt. Det er ikke en forskjell du kan lese deg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken skal passe både kroppen og turen. Til småturer som du beskriver, hvor det gjerne er med litt av hvert av småtteri som skal ut og inn i pauser og stopp, ville ikke jeg valgt en minimalistisk sekk uten lommer utenpå og med rulletopp. 
Nå aner jo ikke jeg hvordan din mor ser ut, men de fleste blir jo gjerne littegrann rundere med årene. Særlig rundt hoftene. (Håper jeg kan si det uten å fornærme noen..) Jeg ville derfor ikke bare sett på kroppshøyde når du velger størrelse. Å gjøre en for liten sekk komfortabel er så og si umulig. Da er det lettere å stramme inn og justere en litt for stor en. Så hvis hun har en høyde mellom to størrelser, ville jeg tatt den største. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Padje light ser ut som en fin sekk når man skal pakke lett, men er det noen som har erfaring med hvordan man kan feste hund i den eller seg selv? Regner med den ikke egner seg å feste rett på beltet om hunden trekker, men kanskje noen har en annen løsning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellræv skrev (11 timer siden):

Regner med den ikke egner seg å feste rett på beltet om hunden trekker, men kanskje noen har en annen løsning?


Hvis det er for spinkelt å feste hundebåndet rett på magebeltet kan man feks sy på en D-ring på hver side av hoftebeltet slik at innfestingen til hundebåndet blir som en Y. 
Evt lage en reversibel løsning som dette, men pekende motsatt vei. Gitt at man ikke er så slank at det ikke er noe «ledig» plass på hoftebeltet-webbingen:


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.