Gå til innhold
  • Bli medlem

Sidelommer Bergans Alpinist

Anbefalte innlegg

Annonse

På den nye er sidelommene mye mindre. Av en eller annen grunn er ikke sidelommer "in" på sekker lenger. Jeg har den eldre varianten med store sidelommer. Fikk bekreftet av bergans at 110 L har 6 liter sidelommer og 130 l har 7,5 liter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
9 hours ago, Hardy said:

Når blir denne lansert? 

Er det flere forandringer ift nåværende alpinist? Vekt? 

Den kommer ikke før våren 2026. Vi har jobbet med den siden 2022 og den er 99% ferdig men vi trenger tid til å gjennomteste den i felt. Det er en del forandringer -spesielt på bærekomfort- men "sjela" til sekken er veldig den samme. Har ikke vekten i hodet, men den er ikke superlett (det er jo heller ikke målet - denne skal gjøre det mere komfortabelt å bære tunge bører).

Johannes // Bergans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JohannesF skrev (8 minutter siden):

Den kommer ikke før våren 2026. Vi har jobbet med den siden 2022 og den er 99% ferdig men vi trenger tid til å gjennomteste den i felt. Det er en del forandringer -spesielt på bærekomfort- men "sjela" til sekken er veldig den samme. Har ikke vekten i hodet, men den er ikke superlett (det er jo heller ikke målet - denne skal gjøre det mere komfortabelt å bære tunge bører).

Johannes // Bergans

Er det mulig å få låne et eksemplar og teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Hardy said:

Er det mulig å få låne et eksemplar og teste? 

Muligens til begynnelsen av sommeren. Akkurat nå er alle testsekkene ute på tur, og dét blir de nok ut vinteren. Du kan jo sende meg en melding når det begynner å våres og du kjenner at du er klar for å pakke litt ekstra tungt, så kan vi se om vi har en testsekk ledig?

Johannes // Bergans.

Jeg har forresten samme lommelerke som du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JohannesF skrev (12 timer siden):

Muligens til begynnelsen av sommeren. Akkurat nå er alle testsekkene ute på tur, og dét blir de nok ut vinteren. Du kan jo sende meg en melding når det begynner å våres og du kjenner at du er klar for å pakke litt ekstra tungt, så kan vi se om vi har en testsekk ledig?

Johannes // Bergans.

Jeg har forresten samme lommelerke som du har :)

Tøft! 

Ja det kan jeg. I perioden nå framover og til uti mai er det stort sett mest aktuelt at jeg går med pulk uansett og jeg har også en helt ny alpinist v6 å ta i bruk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.