Gå til innhold
  • Bli medlem

Har funnet nytt sted kjøpe fluer, sterkt anbefalt! Flugspesialisten! Svensk og meget bra!


squidman

Anbefalte innlegg

Da har jeg kjøpt fluer fra skittfiske.no, og andre som andre nordmenn. Men fant denne nettsteden, og den bare både billig og bra. Eneste sted kjøpe fluer spør du meg.  Flugspesialisten.no, de er visst svensk. Men fluer er 11-15kr, som er en fjerdedel av det de koster i norge. Og enormt utvalg! Løp og kjøp! Her er lenken..

https://fluespesialisten.no/

Meget bra nettbutikk, og utrolig mye billegere enn norske butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei flue til en tier er så billig at man kan lure på om de som lager dem får betalt i det hele tatt.. Jeg lette opp og ned på siden, og finner typisk nok ikke ett eneste ord om at de tar ansvar for hverken miljø eller arbeidsforhold hos underleverandører. -I motsetning til for eksempel Skittfiske. 
Jeg ville i alle fall ha tatt en henvendelse til deres kundeservice om dette hvis jeg skulle bestilt derfra. Det skulle vært interessant å se svaret.

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Espen Ørud skrev (På 21.7.2024 den 10.06):

Fluer binder man selv...

 

Det er for øvrig mange andre norske butikker som leverer fluer av høy kvalitet.

Men hvordan lærer man det? Går man kurs eller? Jeg synes det ser jævlig knotete ut men det kunne jo vært morro å prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, fjellræv said:

Men hvordan lærer man det? Går man kurs eller? Jeg synes det ser jævlig knotete ut men det kunne jo vært morro å prøvd.

Det er egentlig utrolig enkelt og kan læres via feks YouTube som har instruksjonsvideoer på alle tenkelige fluer.

 

 

Men det krever litt utstyr, materialer og verktøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparer null på å binde selv... har bundet i 45 år... ulike fluer trenger ulike materialer og skal du kun fiske med en flue kan det bli mindre dyrt. Det er ofte 4-5 kroner bare for en enkelt krok. En normal flueboks består ofte av 20 - 30 ulike mønstre. Noen har færre, jeg har 10x mer. Men skal du binde selv så er det en fantastisk hobby. Man utvider fiskesesongen fra noen måneder til hele året. Masse fin info på YouTube. Og finner du noen andre med samme interesse er det godt utgangspunkt for å møtes en par ganger per måned. Man kan sitte ganske mange rundt et bord å binde fluer.

Tore

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.