Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellsko i varmen


klatreminus

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med bena i varmen! 

De blir såre og vonde, og alt av blodårer og sener blir fremhevet og jeg ser ut som noe som nok kunne vært på et freak show på sirkus. Jeg pleier å gå med et par ullsokker, type medium tykkelse,  i enten fjellsko eller jaktstøvler, avhengig av hvor vått det er. Jeg har vurdert joggesko, men jeg vil gjerne ha støtte i ankel og stiv såle. Noen som har tips eller erfaringer å dele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det skal være en støvle med god ventilering, så kig på en ørken støvle(f. Eks meindl dessert fox der fået med en sål der passer også på våd klippe) de er på ingen måde vanntette, men de tørrer hurtigt.

Hvis dine ben hæver på tur, så prøv en kompressions strømpe som indersok.

 

p.s. Jeg har haft en kort sommer fjelltur i Setesdalsheiene med en meindl dessert fox, man bliver våd, men tørrer hurtigt igen. Denne var dog med ørken sål, som ikke egner sig til våde klipper :) 

Endret av rune1974
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil prøve joggesko med stivere såle, så kan du se etter "trailrunners" med Vibram såle.

Jeg har så vidt startet å gå i Altras Timp med Vibram såle. Godt gro på vått berg og utrolig lette å gå med. Disse har ikke membran, men mesh vann trenger lett inn, men de skal også tørke kjapt. Er det meldt regnvær så har jeg sokker som skal holde fukt inne/ute. Skoene skal brukes på lengre tur i høst månedsskiftet august/september, da har jeg mer erfaring med disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.