Gå til innhold
  • Bli medlem

Aurlandsdalen og høydeskrekk


Silje1993

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har så lyst til å ta med min samboer på tur i Aurlandsdalen. Problemet er at jeg har så ekstrem høydeskrekk at jeg ved noen anledninger på andre turer har vært nødt til å snu og ta en omvei dersom vi møter på områder hvor vi må klatre eller balansere på stier oppe i høyden. Kroppen fryser rett og slett til og pulsen hamrer. 

Derfor lurte jeg på om det er noen som har erfaring med ruten fra Østerbø til Vassbygdi mht. vanskelige partier og høydeskrekk.

På forhånd takk, 

Silje 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaring med turen men kan anbefale "Varsom" appen, den har offline-kart og er veldig god på å vise rasutsatte og bratte områder. Så hvis ingen andre svarer kan du i det minste sjekke ruten og se om det er noen veldig bratte områder i nærheten av stien eller ikke.

image.thumb.png.4e3b96c799f782af06c20cc0c7262740.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gikk samme rute for noen år siden og husker ikke alle detaljene. Bjørnstigen er relativt bratt, mulig den nedre stien er bedre men det vet jeg ikke. Ved å krysse elva over brua ved ved Nesbyslottane ser det fra kartet ut som dere kan unngå en del bratt terreng til Østerbø. Terrenget videre oppover dalen husker jeg som mindre bratt, og det er mulig å ta bussen et stykke 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk den for 2-3 år siden, du behøver ikke klatre noe på denne turen. Noen få plasser er det litt eksponert, men dette gikk greit for min del. Jeg er ikke spesielt begeistret for høyder jeg heller.

Vi kjørte bilen ned dagen før og tok bussen tilbake til Østerbø. Turen kunne vi da gjennomføre i eget tempo, uten press for å rekke bussen. (Vi rakk den med 5 minutter).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.