Gå til innhold
  • Bli medlem

Rapala-wobbleren som forsvant


Phanzi

Anbefalte innlegg

Etter en dorgetur på et av vatnene i Lákho nasjonalpark ble favoritt-wobbleren dessverre værende igjen på bunnen. Rapala team esko RDT heter den, og selv om den ikke fanget så mye fisk, gjorde den seg utrolig bra i slukboksen.. 😉 

Har uten hell prøvd å finne maken siden, både lokalt og på nett.

Er det noen som har tips hvor det går an å finne en slik, eventuelt tips til liknende wobbler med de samme fargene?010B951A-841F-4ED6-BEDE-C2386BAF4CFB.jpeg.99082754928fe62beca05bfa7989fe57.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.skittfiske.no/rapala/169742/rapala-team-esko-f-7cm-dmn-langtkastende-og-flytende-wobbler?channable=056dcc6964003136393734322f&gad_source=1

 

RDT ser ikke ut til å være tilgjengelig, DMN er ikke så langt unna.

 

Med tanke på alternativer, jeg liker Duo sine. https://sportenbeitostolen.no/produkt/duo-spearhead-ryuki-71s-peach-gold-yamame/

Ikke helt samme farge men hvis du vil ha noe som kaster bra så er den samme str og veier vesentlig mer, så vil kaste bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Har faktisk prøvd å fiske med begge disse etter samme båt, og resultatet er vel litt av grunnen til at jeg leter etter RDt-utgaven..😀

Skal se nærmere på duo som du nevner. Interessant at de egner seg bra til kasting, noe små rapala-wobblere ikke gjør i særlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Phanzi said:

Skal se nærmere på duo som du nevner. Interessant at de egner seg bra til kasting, noe små rapala-wobblere ikke gjør i særlig grad.

Det er mye kasteavstander som har gjort Duo populære. Og det er ikke bare høyere vekt men også feks bevegelige vekter inne i wobbleren som gjør at de feks kaster med bakenden først og derfor glir bedre gjennom luften.

 

Nå fant jeg i utgangspunktet en som likner mye på den du allerede har, men de jeg selv bruker mest er feks Axcion Slim 85 som veier 20 gram og kaster like langt som feks møresilda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.