Gå til innhold
  • Bli medlem

Navn på sluk?


staabre

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å finne navnet på en spesiell sluk. Det er en sildesluk som kan ligne på Jensen Pirken, men forskjellen er at denne ukjente sluken har oppbygde "skjørt" på over- og undersiden bak, noe som bidrar til å stabilisere gangen. Formen er rett og ikke bøyd, vekten er 18 gram og den har øyne (små). Den finnes i blått evt. oransje med litt rødt på undersiden foran. Jeg har dessverre ikke noe bilde av den. Denne sluken er antagelig ikke lenger i salg; jeg har iallfall ikke funnet noen til salgs i nettbutikker.

Er det noen her som har et tips om hvilken sluk dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (13 timer siden):

Abu Garcia toby gir mest mening 

 

ingen87 skrev (5 timer siden):

Den er vel bøyd i formen, bortsett fra det så høres det ut som Toby 🤔

Nei, det er ikke Toby. Toby har "finner" som stikker ut bak, men denne sluken har "skjørt" som er integrert i omtrent halve slukkroppen slik at den ser "flat" ut bak. Dessuten er dette en kompakt sildesluk som ligner litt på f.eks. Stingsilda, mens Toby er en skjesluk. Sluken er ikke produsert av Abu eller noen av de mest kjente slukfabrikantene (det er mulig at den er av fransk fabrikat, men dette er jeg ikke sikker på). Det er en ganske uvanlig sluk; det er derfor jeg har problemer med å identifisere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (På 20.7.2024 den 0.11):

Det er ikke en Devon-spinner du tenker på? 

Nei, det er ingen spinner, men en kompakt sildesluk som ligner litt på Stingsilda, men med et annerledes, karakteristisk utseende. Jeg skal prøve å få tak i et eksemplar, så kan jeg legge ved et bilde (jeg har mistet det ene eksemplaret jeg hadde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.