Gå til innhold
  • Bli medlem

Fra Nordkapp og sørover...


Kristin

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt meg til Nordkapp helt i begynnelsen av juni. Skal gå sørover i i sommer, se hvor langt jeg kommer.

Trenger tips om hvordan jeg kommer meg på RIMELIGSTE måte opp til Nordkapp - fra Hammerfest. Det ser ut som jeg klarre å skaffe rimelig flybillet fra Stavanger til Hammerfest.

Alle andre gode tips i forbindelse meg turen gjennom nord mottas også med takk:)

PS: Vurderer å starte på rulleski ( klassisk) - noen som har erfaringer å komme med ( kanskje du gikk denne strekningen og skulle ønske du hadde tatt med rulleski )?

Kristin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger tips om hvordan jeg kommer meg på RIMELIGSTE måte opp til Nordkapp - fra Hammerfest.

Buss er et alternativ, men er kanskje litt dyrt og tar også lang tid. Bussen fra Hammerfest til Honningsvåg tar litt over tre timer og koster 321 kr for fullpris voksen. Bussen fra Honningsvåg til Nordkapp tar ca en halvtime og koster 90 kr for fullpris voksen.

8)Bussrute Hammerfest - Honningsvåg

:arrow:Bussrute Honningsvåg - Nordkapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haiking i Finnmark har jeg gjort mye, og det fungerer veldig greit, mye bedre enn sørpå. Haiket store deler av strekket du skal gå, og det tok ikke noe mere tid enn bussen...

På sommeren er det såpass mye trafikk der oppe at det sjelden går lenge mellom hver bil, selv i Finnmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sjekk rutene nøye om de skal ta buss i Finnmark. Rutetilbodet vart uvetig sterkt redusert for eindel år sidan. I dag er det slik at bussen kun går 3 eller 4 dagar i veka, alt etter kva strekning det er snakk om. Dette gjeld både langruter og lokalruter. Sjekk bussrutene først, og deretter kan de tinga flybillett til rett vekedag når det faktisk går buss. Ta høgde for forseinkingar, så prøv å få plass på eit morgonfly. Det bør vera ein god del timar frå forventa ankomst Hammerfest eller Alta til bussen skal gå, gjerne ein halv dag.

No veit de kva de skal sjekka opp, Kristin, og lukke til med turplanleggjinga og turen.

Helsing Stuttjukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt noen billige kart...Betaler gjerne noen kroner til den som har mulighet til å printe ut noen gode kopier til meg:)

Og hvis noen har gode tips for å overleve myggen i Nord, så hyl ut!

PS: Har nettopp vært på 3 dagers fottur, herlig å bruke beina i stedet for ski. Nydelig i fjellet nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.