Gå til innhold
  • Bli medlem

leter etter 3mm eva som selges i norge


Anbefalte innlegg

noe a la gossamer gear thinlight eller Skalmo Gramlite 3. 

lett og lett og finner ikke noe alternativ i norge. brukte en en 3mm vindues isloering til bli fra clash ohlson men etter 10 dagers bruk er skummet nesten helt kompakt. 
syntes bruksoråde for den er helt prima! ente det er til ryggstøtte i sekken eller en kort pause eller vind beskytter tuk primus! 

link til min ryggsekk vis dere driver med slikt her:
https://lighterpack.com/r/jx6qib
 3.9kg totalt ikke inkludert mat og drikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin pakkliste. Vanskelig å få tak i tror jeg. Mitt forslag er å droppe XLite'n og kjøpe deg et Zlite underlag. Bonus, du sparer 200g på lista di hvis du kutter det ned til 5-6 paneler (avhengig av din høyde/preferanse). Mitt trimmede underlag med 8 paneler veier nøyaktig 200g for referanse. Er alt jeg bruker 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, chatmaster said:

Fin pakkliste. Vanskelig å få tak i tror jeg. Mitt forslag er å droppe XLite'n og kjøpe deg et Zlite underlag. Bonus, du sparer 200g på lista di hvis du kutter det ned til 5-6 paneler (avhengig av din høyde/preferanse). Mitt trimmede underlag med 8 paneler veier nøyaktig 200g for referanse. Er alt jeg bruker 👍

ville blitt det neste, har prøvd litt men sover rett og slett for dårlig på det alene og 200g extra er vært det for god søvn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er dyr, men er dobbel i strørrelse. 4 mm isteden for 3, men den er kostbar.

https://www.widforss.no/exped-doublemat-evazote?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwhb60BhClARIsABGGtw_5xSNlQ22TKxpaFMXv2KD7ca8clZlDbH7XZz0r_TKVX5F23rmaZ7YaAnv0EALw_wcB

Har du tid til å vente kan du benytte deg av extremetextile, men her får du moms og frakt i tillegg.

https://www.extremtextil.de/en/evazote-ev-50-4mm-sheet-200x100cm.html

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
7 hours ago, Odin1 said:

Denne er dyr, men er dobbel i strørrelse. 4 mm isteden for 3, men den er kostbar.

https://www.widforss.no/exped-doublemat-evazote?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwhb60BhClARIsABGGtw_5xSNlQ22TKxpaFMXv2KD7ca8clZlDbH7XZz0r_TKVX5F23rmaZ7YaAnv0EALw_wcB

Har du tid til å vente kan du benytte deg av extremetextile, men her får du moms og frakt i tillegg.

https://www.extremtextil.de/en/evazote-ev-50-4mm-sheet-200x100cm.html

 

sett på begge alternativene tidligere! 4mm er jo en heeeeeel milimeter mere hehe

begge blir rett dyre i sist ende med toll osv....... noen som har peil på om det finnes en EVA forhandler so selger for hus eller noe? kanksje de har en tynn vegg isloering som ikke koster flesk. evt noe på biltema eller byggmax? skal se litt vidre og se om jeg finner noe, ellers blir det nok de fra widforss

Endret av nicho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos extremtextil.de selger de EVA skum, mulig du må opp til 4mm dog…

De belaster deg for 25% mva når du kjøper, så pakken stopper ikke opp i tollen her på berget. 

De har mye annet gøy også :)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, langen said:

Hos extremtextil.de selger de EVA skum, mulig du må opp til 4mm dog…

De belaster deg for 25% mva når du kjøper, så pakken stopper ikke opp i tollen her på berget. 

De har mye annet gøy også :)

ah konge! de har altså en veoc avtale aller hva det for noe heter?! det bestilles så derifra pronto, og muligens noe dyneema og når jeg først er i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langen skrev (6 timer siden):

Vet ikke om det er voec eller noe annet, men jeg har ihvertfall sluppet unna tollbehandling og -avgift på ting jeg har bestilt derfra.

Har ikke handlet derfra, men fra nyttår når 350kr grensen ble strøket helt, begynnte Posten å ta fortolling på "rubbel og bit" som ikke er deklarert korrekt med VOEC. Så selv om mva er betalt, så er de der med gebyret sitt og moms krav. Gebyret er 45 eller 75 alt etter som. Tidligere måtte du på Post i butikk for å betale og hente, og det var strengt tatt mulig å la være å hente så det ble returnert. Nå dumper de pakken i postkassen, og krever inn via appen..

For å få igjen den doble momsen må du gå på nettbutikken, det er ikke sikkert de refunderer for gebyret, selv om det er der feilen oppsto.

Strengt tatt burde det blitt sendt et varsel når pakken var på vei, og vært mulig å legge inn VOEC mens pakken var i transit for å slippe gebyret og dobbel mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte dobbeltsjekke: Extremtextil er med i VOEC. 
 

Omnilite skrev (10 timer siden):

For å få igjen den doble momsen må du gå på nettbutikken, det er ikke sikkert de refunderer for gebyret, selv om det er der feilen oppsto.

Dette er ikke alltid tilfelle: Posten har vært veldig behjelpelige med å fjerne momskrav i sine systemer bare de får tilsendt dokumentasjon som viser VOEC nr, hvis en pakke ikke er riktig merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.