Furguiel Skrevet 8. juli Del Skrevet 8. juli Hei, Jeg og min firbente venn har tenkt oss ut på en 3 dagers utflukt på Malmveien i Femund; https://ut.no/tur/1111648553/malmveien-historisk-vandrerute/kart#9.69/62.4359/11.8675 I forbindelse med dette har jeg kikket på kartet rundt, og det virker som kildene til drikkevann primært vil komme fra mindre elver/bekker og tjønn. Har noen erfaring med nevnt rute, og tilgang til trygt drikkevann rundt området? Takk på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HegeJohnsen Skrevet 20. august Del Skrevet 20. august Sent svar, så mulig du ikke har bruk for å vite dette lenger, men: Vann er stort sett greit å finne langs hele ruta, med unntak av strekningen Lorthølbua - Langen (men det er jo ikke lange biten), og muligens Røros - Marenvollen. Det begynner å bli noen år siden jeg gikk sistnevnte strekning, men kan ikke huske at jeg opplevde det som vanskelig å finne vann. Sommeren i Trøndelag har dessuten ikke vært direkte tørr, så det bør være grei vannføring i bekker og elver. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.