Gå til innhold
  • Bli medlem

Stiv fot som forblir stiv etter laaaaang tur? (+ en liten historie)


Frihet85

Anbefalte innlegg

Rar emnetittel, men anyway. :)

Først; ja - jeg burde gått til legen. Men her jeg bor er det fastlegekrise og sommerstengt. I tillegg har jeg tømt sparekontoen, Mastercard'et, og panteboden for å finansiere turen jeg nylig fullførte.

Jeg gikk altså "The French Way", fra Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrike til Santiago i Spania - snaue 785 km. Begynte i midten av April, og fullførte 17 mai. Mens det var rekordvarme i Norge, hadde vi rekordkulde. Jeg ble tatt litt på sengen av første etappe på caminioen... En "liten" stigning på ca 1200 høydemeter hvis jeg husker rett, til Roncesvalles. Det var en liten storm, med styrtregn, kald vind og ca 4-5 grader. Undertegnede hadde IKKE vanntett jakke, selv om Stormberg påsto dette (men nok om det) - moralen er; alltid test nytt utstyr før du legger ut på langtur.

Sååå.... jeg var ikke alene. Mange pilgrimmer ble kjørt ut fra fjellet, og evakuert pga hypertermi - atv'er gikk i skytteltrafikk opp og ned fjellet for å hente ut folk.

Men sta som jeg er, så valgte jeg heller å småjogge opp og ned fra fjellet - selv om jeg var dassbløt fra trusestrikken og over alt... sto jeg stille i 2-3 sekunder, begynte jeg å skjelve.
Så det ble en 4 timer lang joggetur opp et fjell, og litt ned.... ja ja....

Etter det ble venstre fort aldri den samme. Knærne klarte jeg, men jeg ble merkelig stiv og rar. Særlig på morgenen, før det gikk seg litt til ut over dagen. Men når jeg kom hjem fra turen, i juni (etter å ha virret rundt i Portugal et par uker også...) - stivnet jeg helt til. Uten at det gjør vondt. Det er bare.... rart. Stivt, og litt - hmm, unormalt. Dama gir meg massasje hver gang jeg ber henne om det, uten at det hjelper så mye. 

Jeg er plattfot, men har hatt gode sko på turne (brukt Altra Olympus 4).

Kjerringråd? Egenerfaring? 

Kjedelig å bare sitte hjemme uten å ha anledning til å gå på tur... eller, jeg er jo ute å går. Men da blir jeg bare verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En god fysioterapeut er nok det beste rådet. Finn en som er med i refusjonsordningen, så betaler du bare en liten egenandel. Nå trenger man ikke lenger gå via fastlegen for å få ordnet dette. 
Internettet kan nok gi mange råd, men bare en med rett kunnskap, og som kan se deg gå, kan gi de rette rådene. 

-Sprek tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepadde skrev (1 minutt siden):

Burde nok fått tatt et røntgen av foten din, kan være så mangt. Hvis du syter litt ekstra og de ikke har det så travelt er det jo av og til håp hos legevakten og. 

Tenker det samme.

Det lokale legekontoret der jeg hører til (i mangel på noe som helst annet) har sommerferie. I mangel av noe annet, passerte jeg inn på et annet legekontor i dag og forklarte situasjonen så nøkternt og rasjonelt som mulig. Og jaggu fikk jeg ikke time førstkommende onsdag. Fikk til og med et smil på vei ut døra fra den søte helsesekretæren. Hvem skulle trodd. 😛 

Vurderte fysio også.... det er billigere enn lege. Får se hva som skjer etter onsdagen.

Ganske kjipt å være i "fengsel" og knapt kunne gå en halvtime i utmark før alt går til h*. :| 

Ta vare på beina & helsa folkens... det er det viktigste vi har. Tror jeg må innse at jeg ikke er 20 år lengre... nærmer meg 40, og kan ikke bare "tråkke på" og ignorere alt av signaler lengre... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som musklatur som har fått kjørt seg sikkelig i kjelleren, Så du trenger nok bare litt ekstra med restitusjon (par uker kanskje?). Høres ut som en heftig tur for bein, lår med tilhørende musklatur som har fått kjørt seg. Husker at jeg var pinnestiv i lår, kne og rygg i 2-3 mnd etter ett opptaket på befalskolen. Tok av mellom 5-10 kg etter 3 ukers hardkjør, dette var nokså mye vekt med tanke på at jeg utgangspunkt var nokså tynn før opptaket. Flere på opptaket som hadde samme problem og vi fikk høre av at dette var helt normalt :-)

Har bikka 40 og føler ikke at jeg "holder igjen" og gir ofte gass, men fått mye mer erfaring og kjenner kroppen mye bedre enda da jeg var 20 :-)

Har du ikke "tråkka på" da du var 20, tror jeg ikke det er så lurt å teste dette ut når du bikker 40, så jeg er enig med utsagnet ditt :-)

Endret av Dompappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du får time hos legen! Grunnen til at jeg foreslo fysio er ikke massasje, men en god fysioterapeut har bedre forståelse av sammenhengen mellom overbelastning, muskelbruk og kompensasjon som gir følgeproblemer. Hvis det ligger igjen en betennelse i senefester eller muskler får du sikkert noe betennelsesdempende av legen. 
Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen, og for andre som tilfeldigvis skulle kjenne seg igjen i dette. Så er min foreløpige diagnose Cuboid syndrome. En skade som er typisk for langdistanseløpere.
Så nå er det røntgen neste, før fysio. Legen nevnte at ikke alle fysioterapeuter kjenner til dette, fordi det er en relativt sjelden tilstand.... (det kan for så vidt være hennes subjektive oppfatning).

WhatsAppImage2024-07-10at10_13_23.jpeg.9d596c3166b2ac2f8b91bd1e09968896.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at legen tilsynelatende er noe orientert om idrettsskader. Det er ikke alle leger nødvendigvis. Men en del leger driver jo selv med idrett av ulik type. 

Min almen lege var en gang ikke særlig hjelpsom, men jeg gikk direkte til idrettslege/-klinikk, som var effektiv. Og med det her ville jeg også prioritere en idrettskyndig fysioterapuet, hvis det da finnes i din nærhet. Røntgen kommer så til at avsløre om det kan være et "tretthetsbrudd" i fotroten?? Håper ikke det!

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elgen skrev (På 10.7.2024 den 15.46):

Fint at legen tilsynelatende er noe orientert om idrettsskader. Det er ikke alle leger nødvendigvis. Men en del leger driver jo selv med idrett av ulik type. 

Min almen lege var en gang ikke særlig hjelpsom, men jeg gikk direkte til idrettslege/-klinikk, som var effektiv. Og med det her ville jeg også prioritere en idrettskyndig fysioterapuet, hvis det da finnes i din nærhet. Røntgen kommer så til at avsløre om det kan være et "tretthetsbrudd" i fotroten?? Håper ikke det!

Elgen

Jeg var nok maksimalt heldig. Her jeg bor, er det skikkelig mangel på fastleger. Jeg måtte velge den eneste legen som hadde ledige plasser - og ja; det var en grunn til at h*n hadde ledige plasser... for å si det slik. Men er man desperat nok, så tar man jo det man får - og når alternativet er å stå uten fastlege, eller reise 3 timer. Så jah.... 

MEN; dette "elendige" legekontoret - har sommerferie. Så på nettsidene sto det: "Ta kontakt med XXX legesenter dersom noe haster.."

Som sagt så gjort. Og det er sjelden jeg har fått såpass god oppfølgning.... tror legen brukte 20 min, ved å stille masse spørsmål å gå gjennom en og en diagnose, for å se om jeg hadde "rett" symptom på det og det. Så det var vel utelukkingsmetoden hun brukte. Og - jeg liker leger som tørr å si at dem er usikre... Jaggu fikk jeg ikke en SMS fra legen kl 20.00 samme kveld også, med litt info om ditt og datt. 

Trist at det skal være så stor forskjell på kvalitet når det gjelder helsehjelp i Norge. 

Røntgen neste fredag.... tror jeg venter med fysio tok jeg har gjort det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går selv på krykker etter benbrudd og jeg ble henvist også til MR for ankelen. Etter den gjennomlysningen så de nøyaktig hva de måtte gjøre med skruer osv. Så ikke vær redd for å stå på krava om de ikke ser noe på røntgen. 
Det er også litt OK nå med at man kan følge med på pasientjournal i den Helse-Norge appen etter som behandlingen skrider frem.

som friluftsmenneske er det pyton å skade seg i benet. Hos meg var det høyrefot så da er bilkjøring også forbudt :) 

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
On 7/8/2024 at 11:01 PM, Frihet85 said:

Vurderte fysio også.... det er billigere enn lege. Får se hva som skjer etter onsdagen.

Du begynner normalt med legetime, blir henvist til fysio og så betaler du egenandeler frem til egenandelstaket. Fysio utgjør skjelden en stor forskjell med en gang, så du må regne med alt fra 3 timer i uka til 1 i måneden en god stund fremover.

Men når skaden er slik du beskriver den regner jeg med at du vil bli henvist til røntgen først og så eventuelt spesialist senere. Fysio kommer først inn i bildet etter at legen har forsikret seg om at det ikke er feks et brudd.

Endret av Gabs88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (20 timer siden):

Jeg går selv på krykker etter benbrudd og jeg ble henvist også til MR for ankelen. Etter den gjennomlysningen så de nøyaktig hva de måtte gjøre med skruer osv. Så ikke vær redd for å stå på krava om de ikke ser noe på røntgen. 
Det er også litt OK nå med at man kan følge med på pasientjournal i den Helse-Norge appen etter som behandlingen skrider frem.

som friluftsmenneske er det pyton å skade seg i benet. Hos meg var det høyrefot så da er bilkjøring også forbudt :) 

Auda.... det høres kjedelig ut. 
Hos meg er det heldigvis venstrefoten. Vi har to biler med manuell-gir og en med automat.... Jeg syns ikke det var stas med clutch. Så der hadde jeg vel hell i hell. 😜
 

Gabs88 skrev (5 timer siden):

Du begynner normalt med legetime, blir henvist til fysio og så betaler du egenandeler frem til egenandelstaket. Fysio utgjør skjelden en stor forskjell med en gang, så du må regne med alt fra 3 timer i uka til 1 i måneden en god stund fremover.

Men når skaden er slik du beskriver den regner jeg med at du vil bli henvist til røntgen først og så eventuelt spesialist senere. Fysio kommer først inn i bildet etter at legen har forsikret seg om at det ikke er feks et brudd.

Leser på noen fysio-sider at man ikke lengre trenger henvisning fra lege, og man fremdeles kan få offentlig sats.... Vil vente til jeg får svar på røntgen, før jeg hører med fysio.... som du sier; greit å sjekke at det ikke er brudd eller noe annet først. 

Ekstremt kjedelig å "bare" sitte hjemme... har ikke fått gått en skikkelig tur siden mai måned. 

jaja, nå er det finalen i EM om ikke annet 😜 Heia England! ^^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Frihet85 said:

Leser på noen fysio-sider at man ikke lengre trenger henvisning fra lege, og man fremdeles kan få offentlig sats.... Vil vente til jeg får svar på røntgen, før jeg hører med fysio.... som du sier; greit å sjekke at det ikke er brudd eller noe annet først.

Det er i større grad noe som blir relevant hvis man allerede vet akkurat hva som er feil.

Nå som jeg har lest igjennom tråden litt mer ser jeg at du linker til Cuboid-syndrom, jeg er plattfot selv og hadde det selv for noen år siden når de ortopediske fotsengene mine var begynt å bli gamle. Med en gang jeg fikk nye sluttet problemet nesten umiddelbart.

Hvis det er dette som gjelder er det høy sannsynlighet for at du vil bli henvist til ortoped som tar en avstøping av foten din slik at du får ortopediske fotsenger. Det som er litt kjedelig der er at det er et par måneder ventetid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS:

Så bra at de har funne ut kva som feiler, vonar det ordnar seg. Ein treng friske føter med våre interesser 😅

Elles: Fysioterapeutar driv i dag i større grad utredning enn før, henviser vidare og ordnar ut med det meste.

Eg står framleis i fastlege -kø etter eg flytta for 2 år sidan. Desse to åra har eg gått både til kiropraktor og fysioterapeut når eg har hatt skadar og anna trøbbel med strukturane (plantar fascitt, tær som dovna bort, akutt skade i kne og ankel med påfølgjande betendelse i heile venstre bein frå ankel til hofte, slitasje i kne). Dei har ordna med MR, røntgen, og henvisning til ortoped, som igjen enda med fotsenger som eg får fornya ein gong i året.

Ein må ikkje lenger gjennom fastlegen for "alt mellom himmel og jord". Heldigvis, for eg opplevde det meir effektivt å gå rett til fysio/kiro.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (51 minutter siden):

Til TS:

Så bra at de har funne ut kva som feiler, vonar det ordnar seg. Ein treng friske føter med våre interesser 😅

Elles: Fysioterapeutar driv i dag i større grad utredning enn før, henviser vidare og ordnar ut med det meste.

Eg står framleis i fastlege -kø etter eg flytta for 2 år sidan. Desse to åra har eg gått både til kiropraktor og fysioterapeut når eg har hatt skadar og anna trøbbel med strukturane (plantar fascitt, tær som dovna bort, akutt skade i kne og ankel med påfølgjande betendelse i heile venstre bein frå ankel til hofte, slitasje i kne). Dei har ordna med MR, røntgen, og henvisning til ortoped, som igjen enda med fotsenger som eg får fornya ein gong i året.

Ein må ikkje lenger gjennom fastlegen for "alt mellom himmel og jord". Heldigvis, for eg opplevde det meir effektivt å gå rett til fysio/kiro.

 

Kan være greit å presisere at det kun er manuellterapeuter – altså fysioterapeut med videreutdanning i manuellterapi – som kan henvise pasienter videre til legespesialister og radiologiske undersøkelser. Mulig at det er andre tilleggsutdanninger som åpner samme mulighet, men «vanlige» fysioterapeuter kan vel ikke henvise pasienter videre i spesialisthelsetjenesten eller til radiologiske undersøkelser. Det kan altså være lurt å sjekke om den fysioterapeuten man bestiller time hos er manuellterapeut i tilfelle, ellers må man innom lege eller manuellterapeut før ortoped, røngten/MR osv. uansett, slik jeg har skjønt regelverket.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måssåbjønn skrev (9 minutter siden):

Kan være greit å presisere at det kun er manuellterapeuter – altså fysioterapeut med videreutdanning i manuellterapi – som kan henvise pasienter videre til legespesialister og radiologiske undersøkelser. Mulig at det er andre tilleggsutdanninger som åpner samme mulighet, men «vanlige» fysioterapeuter kan vel ikke henvise pasienter videre i spesialisthelsetjenesten eller til radiologiske undersøkelser. Det kan altså være lurt å sjekke om den fysioterapeuten man bestiller time hos er manuellterapeut i tilfelle, ellers må man innom lege eller manuellterapeut før ortoped, røngten/MR osv. uansett, slik jeg har skjønt regelverket.

God presisering! Takk.

Eg ser at ho eg har nytta meg av er manuellterapeut.

Kiropraktoren eg nyttar har også henvist til MR, og på førespurnad fått tilsendt bileter for andregangs gjennomgang og vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (11 timer siden):

Det er i større grad noe som blir relevant hvis man allerede vet akkurat hva som er feil.

Nå som jeg har lest igjennom tråden litt mer ser jeg at du linker til Cuboid-syndrom, jeg er plattfot selv og hadde det selv for noen år siden når de ortopediske fotsengene mine var begynt å bli gamle. Med en gang jeg fikk nye sluttet problemet nesten umiddelbart.

Hvis det er dette som gjelder er det høy sannsynlighet for at du vil bli henvist til ortoped som tar en avstøping av foten din slik at du får ortopediske fotsenger. Det som er litt kjedelig der er at det er et par måneder ventetid.

Leste litt om Cuboid i går, og da ble jeg litt usikker på om det faktisk er dette jeg har.
Ja, legen jeg var hos spurte også om jeg brukte ortopediske såler.... jeg sa "næææh, trenger jeg det da?" - og legen så litt skuffet ut i ansiktet, selv om hu ikke sa noe. 😜 
Jeg ønsker egentlig minst mulig "dilldall" - men; med alderen er det kanskje greit....

I tillegg har jeg IBD, og en kjent bivirkning av det er skjelett og muskelplager. Så det gjør jo ikke ting bedre. 

Måssåbjønn skrev (8 timer siden):

Kan være greit å presisere at det kun er manuellterapeuter – altså fysioterapeut med videreutdanning i manuellterapi – som kan henvise pasienter videre til legespesialister og radiologiske undersøkelser. Mulig at det er andre tilleggsutdanninger som åpner samme mulighet, men «vanlige» fysioterapeuter kan vel ikke henvise pasienter videre i spesialisthelsetjenesten eller til radiologiske undersøkelser. Det kan altså være lurt å sjekke om den fysioterapeuten man bestiller time hos er manuellterapeut i tilfelle, ellers må man innom lege eller manuellterapeut før ortoped, røngten/MR osv. uansett, slik jeg har skjønt regelverket.

Det er jo greit å vite.

Hvem er det egentlig som ser på rønkenbildene? Antar det må spesialister til der også... skal til Unilabs neste fredag. Men er det kun bilder de tar, eller vurderer de også bildene? Hadde uansett tenkt å spørre om det når jeg kommer dit. 

Tessatroll skrev (9 timer siden):

Til TS:

Så bra at de har funne ut kva som feiler, vonar det ordnar seg. Ein treng friske føter med våre interesser 😅

Elles: Fysioterapeutar driv i dag i større grad utredning enn før, henviser vidare og ordnar ut med det meste.

Eg står framleis i fastlege -kø etter eg flytta for 2 år sidan. Desse to åra har eg gått både til kiropraktor og fysioterapeut når eg har hatt skadar og anna trøbbel med strukturane (plantar fascitt, tær som dovna bort, akutt skade i kne og ankel med påfølgjande betendelse i heile venstre bein frå ankel til hofte, slitasje i kne). Dei har ordna med MR, røntgen, og henvisning til ortoped, som igjen enda med fotsenger som eg får fornya ein gong i året.

Ein må ikkje lenger gjennom fastlegen for "alt mellom himmel og jord". Heldigvis, for eg opplevde det meir effektivt å gå rett til fysio/kiro.

 

Så du går til ortoped en gang i året for å få nye såler? Betaler du selv for dette?
Jeg har også mye rart med mine føtter, men fikser det meste selv. 😜 En gang gikk jeg til den udugelige fastlegen min for å "klage" - og hu ga meg resept på fotbad (!) 😅

Slik helsevesenet ser ut til å utviklet seg i Norge i dag, burde man hatt privat helseforsikring. Men det ønsker ingen å gi meg . Uff.
Dama har det via jobben, og hu får tilnærmet alt nesten på dagen..... heldige henne. 

>

Takk for mange gode svar og innspill til alle sammen !!! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet85 skrev (Akkurat nå):

Hvem er det egentlig som ser på rønkenbildene? Antar det må spesialister til der også... skal til Unilabs neste fredag. Men er det kun bilder de tar, eller vurderer de også bildene? Hadde uansett tenkt å spørre om det når jeg kommer dit. 

Det er vel radiologer som tolker bilder. Men om husken ikke er helt feil, så hadde vel Unilabs en litt kjip sak for ikke lenge siden der det viste seg at de brukte noen få utenlandske radiologer med norsk autorisasjon til å tolke veeeeldig mange bilder, som igjen fører til tvilsom kvalitet grunnet liten tidsbruk per bilde. Kan lese litt mer om den saken her, for eksempel. Regner med at de har rydda litt opp i det nå da (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måssåbjønn skrev (5 minutter siden):

Det er vel radiologer som tolker bilder. Men om husken ikke er helt feil, så hadde vel Unilabs en litt kjip sak for ikke lenge siden der det viste seg at de brukte noen få utenlandske radiologer med norsk autorisasjon til å tolke veeeeldig mange bilder, som igjen fører til tvilsom kvalitet grunnet liten tidsbruk per bilde. Kan lese litt mer om den saken her, for eksempel. Regner med at de har rydda litt opp i det nå da (håper jeg).

Ah, ja.... husker den saken. Jeg skulle tro at de (forhåpentligvis) har endret den praksisen nå....

Jeg skal jaggu spørre om de sender bildene til Romania ennå, når jeg skal dit. 😂
De fortjener å få høre det.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
15 minutes ago, Frihet85 said:

Leste litt om Cuboid i går, og da ble jeg litt usikker på om det faktisk er dette jeg har.
Ja, legen jeg var hos spurte også om jeg brukte ortopediske såler.... jeg sa "næææh, trenger jeg det da?" - og legen så litt skuffet ut i ansiktet, selv om hu ikke sa noe. 😜 
Jeg ønsker egentlig minst mulig "dilldall" - men; med alderen er det kanskje greit....

Ja, det trenger du.. I alle fall trenger du å prøve det. Jeg hadde måtte slutte i min nåværende stilling hvis jeg ikke hadde hatt dem.

Endret av Gabs88
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (2 minutter siden):

Ja, det trenger du.. I alle fall trenger du å prøve det. Jeg hadde måtte slutte i min nåværende stilling hvis jeg ikke hadde hatt dem.

Husker jeg hadde det som barn en periode på 90 tallet. Kun i noen få måneder... Husker det var en svær og rar blå såle med høye sidekanter (et barns minne ;p). Også husker jeg den dagen jeg skulle prøve dem, at vi gikk inn til en "rar skobutikk" med ekstremt mange ekser og store, lange hyller. Og voksne som sto i ring rundt meg.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Frihet85 said:

Husker jeg hadde det som barn en periode på 90 tallet. Kun i noen få måneder... Husker det var en svær og rar blå såle med høye sidekanter (et barns minne ;p). Også husker jeg den dagen jeg skulle prøve dem, at vi gikk inn til en "rar skobutikk" med ekstremt mange ekser og store, lange hyller. Og voksne som sto i ring rundt meg.... hehe

Det som kommer til å skje nå, er at du sendes til ortoped. Ortopeden tar en avstøpning av foten din og korrigerer stillingen på den slik at den er slik som den skal være.

Så sendes avstøpningen til en bedrift hvor er ortopediingeniør lager sålen, og du får den 4-8 uker senere i posten.

Sålen kommer sannsynligvis til å være svart/grålig, gjerne med litt kork under hælen.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet85 skrev (På 15.7.2024 den 18.28):

Så du går til ortoped en gang i året for å få nye såler? Betaler du selv for dette?

Eg får dekka eit par i året, berre eigenandel på 500.

Vil eg ha fleire par må eg betale sjølv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til fysio i går. Etter noen telefoner; fikk jeg tilbakemelding om at "alle" med driftstilskudd var på ferie, og hadde alltid mye å gjøre da de kom hjem; ift at pasienter henvist fra sykehus ble prioritert. Så jeg gikk til ei privat. Ei ganske ung jente, som virket nokså nyutdannet etter mitt skjønn. Pratet i ett - og "styrte" samtalen fra start til slutt. Hu var ikke spesielt interessert i å lese notatet fra legen min. Der ble jeg 660 kroner fattigere gitt. 😅 Hun så ut som et spørsmålstegn når jeg nevnte ord som henvisning og ortoped. "Det må du ta hos fastlegen din" - svar svaret jeg fikk. Men for all del, hyggelig, hjelpsom og søt jente. Tror hun kompenserte for manglende erfaring med å "ta styringen" verbalt. Men hva vet vel jeg. 

Fikk noen enkle øvelser jeg skulle gjøre 3x10 hver dag, som å stå på tærne og rulle foten rundt. Ting jeg enkelt kunne google meg til selv. Ny time om 14 dager, men tror jeg avbestiller den.

Røntgen i morgen... får se om jeg blir noe klokere da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet85 skrev (1 minutt siden):

Var til fysio i går. Etter noen telefoner; fikk jeg tilbakemelding om at "alle" med driftstilskudd var på ferie, og hadde alltid mye å gjøre da de kom hjem; ift at pasienter henvist fra sykehus ble prioritert. Så jeg gikk til ei privat. Ei ganske ung jente, som virket nokså nyutdannet etter mitt skjønn. Pratet i ett - og "styrte" samtalen fra start til slutt. Hu var ikke spesielt interessert i å lese notatet fra legen min. Der ble jeg 660 kroner fattigere gitt. 😅 Hun så ut som et spørsmålstegn når jeg nevnte ord som henvisning og ortoped. "Det må du ta hos fastlegen din" - svar svaret jeg fikk. Men for all del, hyggelig, hjelpsom og søt jente. Tror hun kompenserte for manglende erfaring med å "ta styringen" verbalt. Men hva vet vel jeg. 

Fikk noen enkle øvelser jeg skulle gjøre 3x10 hver dag, som å stå på tærne og rulle foten rundt. Ting jeg enkelt kunne google meg til selv. Ny time om 14 dager, men tror jeg avbestiller den.

Røntgen i morgen... får se om jeg blir noe klokere da. 

Høres ut som du kanskje var litt uheldig ja ... Har du undersøkt om det er nokon i nærleiken som er god på idrett/skadar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.