Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til robust og billig utstyr for studenter?


manfred

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig begynt å studere i Oslo, og har startet å utforske marka rundt byen. Dette gir meg stor glede i helgene og nå i ferien. Jeg har klart meg bra med utstyr jeg har lånt fra fattern og venner, men nå er det på tide å skaffe meg eget utstyr. 

Hovedsakelig er jeg på jakt etter et bra enmannstelt som kan brukes til de fleste turer, spesielt i skogsområdene i Østmarka og Nordmarka. Jeg har ikke råd til å kjøpe flere telt til ulike scenarioer, så jeg trenger et telt som kan håndtere all slags vær (uten å måtte tåle snøstormer) og som er egnet for lengre fjellturer. 

I tillegg trenger jeg nye turklær. Hvis noen kan anbefale gode merker, butikker, outlets eller andre metoder for å skaffe bra utstyr uten å bruke hele månedslønnen, hadde det vært konge.

Endret av manfred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport Ringstind 2 Pro er tidvis mulig å finne nytt til 4000kr og gjerne halvparten av prisen brukt. Tåler alt av vær utenom snø. Skal du bare være i lavlandet så vil et frittstående kuppeltelt også være et bra valg, for eksempel noe fra Marmot, Sydvang, Urberg, MSR osv. 

Dyre turklær er oppskrytt, synes jeg, med mindre du skal krype gjennom kratt og leke overlevelse. Eller ut på vinterfjellet. En Helspoet poncho er fin å ha over sekk og kropp, da er det enda mindre viktig hvor høyteknologisk stoffet i jakken er. Sport Outlet har mye klær, og XXL har ofte tilbud på «husmerkene» sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.