Gå til innhold
  • Bli medlem

Søker tips til lokasjon (Rogaland)


Katrine G

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det finnes en passende plass for meg og mine barn på straks 5 og 7 å prøve oss på første gang i telt for dem.

Den ideelle lokasjon vil være;

- innen to timers kjøretur fra Stavanger
- ha teltplass nær bilen
- kjekk tur for de små (ikke for lang eller krevende)
- dersom det er ting i umiddelbar nærhet som er kjekke for barn, så er det en veldig bonus

Krysser fingrene for gode innspill ❤️ 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Katrine G skrev (6 timer siden):

Lurer på om det finnes en passende plass for meg og mine barn på straks 5 og 7 å prøve oss på første gang i telt for dem.

Deter en mase plasser som er bra for telting og ikke langt fra vei: Fra Sælandsskogen og inn til Taksdalsvatnet. Her er det ikke mange plassene, og det kan være andre tett på..

Den "vanlige" plassen å starte med unger i telt, er Inn av Espedalen til Røssdalen og "Parken". Helt flatt, med flott natur, fiskemuligheter og bålmuligheter. I tillegg dass... En kilometer å gå.

 

I tillegg er det mulig å ta inn til turistforeningshytter, Grautheller - inn av Ådneram, og med bomvei, men her er det mulig å få kode fra STF om dere overnatteri hytta. Flott badekulp og fiskemulighgeter.

Børsteinen ligger også bare en kilometer fra Lyseveien (mellom Ådenram og Lyseboten) og blir brukt av familier med unger.

Min egen erfaring er at ungene veldig for blir en gjeng (om det er andre på med unger på hytta) og har det strålende sammen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med veldig små unger har vi teltet på dale. Flotte plasser å henge opp hengekøyer. Kort tur ned til dalestranda, men langt nok til at de ikke går alene ned.

DSC_0177_5.JPG

DSC_0176_5.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.