Gå til innhold
  • Bli medlem

Gamasjer


TomasF

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har best erfaring med gamasjer med pustende materiale. Man kan bli klam om de er for tette.så litt spesielle ut de der, men om du har Crispi sko er de sikkert ok.

Personlig liker jeg bergans sine gamasjer. Ikke det helt store problemet når strikken ryker syns jeg og nye strikker koster ikke all verden. Kan brukes hele året. 
gamasjer sparer buksa og sko mye og ofte kan man vade med gamasjer som er tette. Alt er smak og behag men man får alltids bruk for de. Utfordringen er å huske å ta de på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke alt som varer evig - den modellen jeg tenkte på finner du her i linken nederst men er nå kun igjen i xs. Kanskje noen som har på salg et sted?

 

https://www.bergans.com/no/p/031-gaiter-zipper-dermizax/91?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjws560BhCuARIsAHMqE0Ff-OERxWYK61T9VKqN_fPx9voNAysSmAPUZpCTPwTmwEy5pN5CrGQaAgCYEALw_wcB

Tilføyelse: Om stilen ikke betyr så mye kan du sjekke ut magasinet sine Dovrefjell. Ikke prøvd de selv men prisgunstig alternativ med ok tilbakemeldinger. Liker at de skriver størrelser etc i produkt info…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere brukt jaktstøvler. De er gode når man går i myrterreng. Har nå isteden kjøpt meg fjellsko (crispi skarven) ettersom jeg går mest i fjellterreng. Tenkte at gamasjer kunne være til hjelp når jeg går i myrterreng med fjellsko. De nye gamasjene fra Bergans så bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Iver skrev (På 5.7.2024 den 19.55):

Tydeligvis ikke alt som varer evig - den modellen jeg tenkte på finner du her i linken nederst men er nå kun igjen i xs. Kanskje noen som har på salg et sted?

 

https://www.bergans.com/no/p/031-gaiter-zipper-dermizax/91?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjws560BhCuARIsAHMqE0Ff-OERxWYK61T9VKqN_fPx9voNAysSmAPUZpCTPwTmwEy5pN5CrGQaAgCYEALw_wcB

Tilføyelse: Om stilen ikke betyr så mye kan du sjekke ut magasinet sine Dovrefjell. Ikke prøvd de selv men prisgunstig alternativ med ok tilbakemeldinger. Liker at de skriver størrelser etc i produkt info…

Jeg kjøpte et par Dovrefjell-gamasjer for et par år siden, og de tålte dårlig juling av vier og kratt under jakta. Dette var en variant med «lydløs» overflate. Mulig andre modeller er bedre.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.