Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til lett langtur med gammel hund


virrma

Anbefalte innlegg

Vår fine blandingshund har blitt 12,5 år og alt går litt saktere. Han elsker teltturer, og det er vel i praksis grunnen til at sønnen min på 16 synes det er åpenbart at sommerens ferie bør være fjelltur. Det er jeg selvsagt veldig glad for. Det blir to turer på ca 10 dager. Den første turen blir på Hardangervidda, vi toger til Hallingskeid og rusler rundt på vidda i passelig tempo.  Det blir tid til både fiske og bading, og neppe flytting av teltet hver dag. 

Vi har ikke helt funnet ut av hvor den andre turen skal gå. Begrensningen er at vi må kunne reise kollektivt (med hund). Langdistansebusser tar såvidt jeg vet ikke med hund, så jeg tror vi må belage oss på tog. Er det noen som har gode forslag? Dovre er vel det eneste jeg har kommet på så langt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.