Gå til innhold
  • Bli medlem

Leira fra Kråkfoss i år, etter 24.5


Anbefalte innlegg

Har lenge sikla på Leira fra Kråkfoss. Den 23.5 tok jeg sykkeltur for å sjekke forholdene for startsted. (har gjort det en gang for noen år siden også, men ville være sikker nå). Snakka litt med en kar som bor på gården der. Prøvde lykken neste dag, hadde da en prat med kona på gården, og jeg hørte da at jeg første man ut i år. Fikk nummeret for å melde fra om status. 

Har  kommet meg forbi hindringer før på ulike steder, og det hadde vært tørt lenge, så jeg gambla på at det ville funke. Kom ca 7 km. Først en stor stamme som blokkerte hele. Den kom jeg greit under ved å brekke en grein. Like nedenfor, et tre fra østsiden, og et flak/en kake av "skit" hindret. Så meg rundt, padla litt opp og fant et kurant sted å komme opp. Tidvis ganske så tett der, men var et slags tråkk langs elva. Gikk ned til hindringen, (hadde ikke klart å a oppblåst båt helt dit, for tett), og ikke noe egnet sted der å sette ut. Så videre ned, ikke der. Ikke veldig gunstig sted å gå opp på andre siden heller. 

Ingen panikk. Hadde ikke noen plan B før start, men en kjapt titt på mitt kjære tyvek-kart til mat pakka så at jeg var like ved en går og en vei (som jeg er godt kjent med fra sykling), så da viste jeg at jeg var et par steinkast og en langpassning fra Romeriksåsene, så gikk opp til Myrgruvefossen, og padla ned til Buvann (et av de vakreste stedene i min turverden) spiste middag, og gikk ned til RV4 og bussa hjem,

Skjermbilde.PNG.96e16e9c3eef8701b84b4969c8b24c16.PNG

Så langt kom jeg. Har hørt med Kråkfoss-dama om status. Men ikke fått svar. 

Noen som har tatt turen nedover ganske nylig som et mer om status? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nå svar fra Kråkfoss. De hadde ikke gjort noe, og heller i registrert noen som hadde dratt nedover. 

Jeg  padla Leira fra Frogner (skråningen bortafor fotballbanen i 11. april 2021, etter tips fra noen her. Da sjekka jeg ikke på forhånd,  og det gikk greit. Gikk på tur i dag for å se an det startstedet, men det var alt for buskass og vegetasjon til at jeg gadd å gå ned. Sjekka ut et sted rett nedenfor fotballbanen i fjor, ute på en liten steinete tutt, der var det nå satt opp gjerde og nett, pluss at det var alt for mye buskas der også. Heldigvis er det andre "Amazonas-wannabies" der ute som kan tas. 

Endret av DenGladeVandrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.