Gå til innhold
  • Bli medlem

Ledige nasjonalparkforvalter-stillinger i Midtre Nordland


ingen87

Anbefalte innlegg

Midtre Nordland nasjonalparlstyre kikrer etter fire nye nasjonalparkforvaltere!

Jeg deler denne stillingsutlysninga her på Fjellforum, da der er et brennende engasjement for friluftsliv og forvaltning av vårt arvesølv i fjellet. Kanskje er det en kommende nasjonalparkforvalter som er her inne og leser? Eller kanskje noen av dere kjenner en?

Vi er fire nasjonalparkforvaltere i Midtre Nordland nasjonalparkstyre som skal over i nye jobber etter sommeren. Det er viktig å understreke at det ikke ligger noen spesiell årsak bak, men sammenfall med nye jobbtilbud og et ønske om å flytte / prøve noe nytt. 

Midtre Nordland nasjonalparkstyre forvalter Saltfjellet-Svartisen, Junkerdal, Láhko, Sjunkhatten og Rago nasjonalpark. Et areal på 4400 km2 urørt natur, fra fjord til fjell. 

2024-07-02_09-43-56.thumb.jpg.9563c5fb0402feed5bb44bba84522131.jpg

Alt dette kan du få gleden av å være med å forvalte!

Endret av ingen87
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • ingen87 endret tittelen til Ledige nasjonalparkforvalter-stillinger i Midtre Nordland
Annonse

Selv om det sikkert er mest kontorjobb, må det vell være en av ikke så mange stillinger hvor det er innenfor å ta en turdag i ny og ne, @ingen87. I allefall sitte lå dagdrømme om det mens man kikker ut av vinduet.
 

I teorien oppfyller jeg 2 av 3 «må ha» krav, men det er kun norsk og førerkort klasse B, hehe.  Men jeg skal absolutt gå inn og se hvilke utdanningsmuligheter som fins innenfor de områdene😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhylla skrev (13 minutter siden):

Det er jo veldig viktig å være oppdatert på hvordan forholdene er rundtomkring, så det vil jeg si er en veldig klok prioritering!

Har hatt en del tilretteleggingstiltak i dette området de siste årene. Skulle bare se hvor mye som gjensto, før jeg slutter ☺️ 

Ble ikke så lang liste 😅

Screenshot_20240704_193933_KeepNotes.jpg.9dd89e4437d437721a2abe2753eb1f3c.jpg

Lå to klopplengder igjen som må legges ut. Ellers så det veldig bra ut :)

20240704_110844.thumb.jpg.94014e31a747aa10fe2b97d7bef7e60b.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokhylla skrev (13 timer siden):

Det er jo veldig viktig å være oppdatert på hvordan forholdene er rundtomkring, så det vil jeg si er en veldig klok prioritering!

Jeg er/var leder for alle nasjonalparkforvalterne for Midtre Nordland nasjonalparkstyre (litt ulik lederrolle i min periode). 

Jeg innførte i sin tid tre egenbefaringsdager. Tre dager, enten i strekk eller hver for seg, som skal brukes til å utforske deler av verneområdene våre, som man ikke treffer på ved vanlig saksbehandling. Ta feks Rago nasjonalpark. I Rago er det en sti: Ragorunden. Langs denne blir man godt kjent. Her er det alt fra kloppleggingsprosjekter, bruer, husvære, bålplasser og merking som befares i ny og ned. Det kan være på grunn av behov for utskifting, utvidelse, renovering eller andre tiltak på infrastrukturen. Problemet er jo at man som nasjonalparkforvalter kun blir kjent med Ragorunden, ikke Rago nasjonalpark, og er det rett at arbeidsgiver skal forvente at man tar "utforskinga" i sommerferien? 

Nei mener jeg. Derfor innførte vi tre dager til nettopp det å sose rundt, utenfor allfarvei, se etter dyr og planter, og bare gjøre seg kjent med de områdene av vår enestående natur som ikke er langs stinett, foreningshytter, private hytter, og andre ting som befares gjennom ordinær saksbehandling :) Dette er de tre fineste dagene i løpet av året! 

 

 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukka opp i de lagrede søkene mine denne, men tror ikke jeg er helt klar til å reise fra Svalbard enda ... Har egentlig sett endel nasjonalparkforvalterstillinger utlyst om ikke i det siste, så i alle fall sånn jevnt spredt utover. Regner med at det kommer noen gode søkere :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg! Virker som fine jobber der oppe på Svalbard. Har vært en del utvidelser av div nasjonalparkstyrer (to forvaltere), og litt utskifting. Hos oss er det en ekstremvariant med at fire av fem stillinger blir ledige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svalbard er slett ikke dumt ;) fire av fem er jo en ganske heftig utskifting, men sånn er det jo innimellom. Hva søker man seg over i når man har vært nasjonalpark forvalter? :P (Du må ikke svare på den altså ...) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal over til reindriftsforvaltning :)

Har jobbet i 10 år med nasjonalpark, så kjente på litt iver etter å prøve meg på noe nytt.

Fristende å søke på oppsynsstillinger også, men jeg synes det virker vanskelig å balansere de jobbene med familieliv (små barn, skole, barnehage, fotball, etc).  

De tre andre skifter mest jobb for å komme nærmere sine hjemsteder :) To skal begynne i kommunale stillinger, og han tredje skal til Lansstyrelsen i Sverige (er svensk, og flytter hjem til sitt eget hus).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.