Gå til innhold
  • Bli medlem

Helle - Nordlys

Anbefalte innlegg

tshansen skrev (På 8.9.2024 den 18.34):

Helle Nordlys - Flat Grind er bekreftet til midten av Oktober 2024 🤩 Det vil være endringer i forhold til vekt og tykkelsen på bladet i følge Helle selv...

image.png.ce1364be1af6e19af8dbf542344dd6df.png

Jeg er uansett så fornøyd med min kniv, at denne blir kjøp uansett så jeg kan samenligne. Skulle den ikke passe meg, gir jeg den vekk til en av mine patrons 🙌🏻

Blir uansett spennende.

Noen som har hørt noe mer om Nordlys FG? Ikke dukket opp på nettsiden iaf.
Selv med en veldig romslig tolkning av "midten av Oktober", så er vel det tidspunktet passert nå. 

Det skal sies at mens jeg har ventet på FG harjeg blitt mer og mer åpen for å velge skandi-versjonen, men uansett vil jeg gjerne se og aller helst lese noen betraktinger/erfaringer med FG før jeg tar det endelige valget.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
aico skrev (5 minutter siden):

Selv med en veldig romslig tolkning av "midten av Oktober", så er vel det tidspunktet passert nå. 

Det skal sies at mens jeg har ventet på FG harjeg blitt mer og mer åpen for å velge skandi-versjonen, men uansett vil jeg gjerne se og aller helst lese noen betraktinger/erfaringer med FG før jeg tar det endelige valget.

Har ikke hørt noe heller, går og venter på å bestille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabs88 skrev (På 2.8.2024 den 9.09):

Vi har vel ikke sett eggen på de nevnte knivene og sverdene og det som kalles flatt i vikingperspektiv vil jo være en centimeter tykke kniver så da blir slipingen ganske få irrelevant.

Vi har heller aldri sett eggen på et vikingsverd eller kniv ettersom ingen sverd eller kniver fra den tiden har vert så godt bevarte at vi kan se slike detaljer. Selv de beste har rustet bort.

Jeg har sett flere kniver fra vikingtiden, også i veldig god stand. Søk for eksempel opp Facebook-gruppa secretsoftheice, og søk på kniv.. Fra vikingtid og middelalder har knivene full tange og stort sett flatslipt blad. Det er også funnet mange kniver fra gravhauger som har vært på likbålet, noe som gjør at de bevares ekstra godt. Denne kniven er satt opp med det man vel i dag kaller skandislip. 

• Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa skrev (47 minutter siden):

Jeg har sett flere kniver fra vikingtiden, også i veldig god stand. Søk for eksempel opp Facebook-gruppa secretsoftheice, og søk på kniv.. Fra vikingtid og middelalder har knivene full tange og stort sett flatslipt blad. Det er også funnet mange kniver fra gravhauger som har vært på likbålet, noe som gjør at de bevares ekstra godt. Denne kniven er satt opp med det man vel i dag kaller skandislip. 

Takk, typisk at noen skal presentere en ubegrunnet påstand som fakta. Og 1 cm tykke blad, det tror jeg heller ikke noe på. Hvertfall ikke at ingen kniver var tynnere enn dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (6 timer siden):

Nei, dette kom jo fra Svein Erik selv, at den skulle bli tilgjengelig midten av Oktober. Noe sier meg at det er like før, skal prøve å sende han en ny melding å høre om det kommer noe mer nytt om hvorfor den er forsinket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (20 minutter siden):

Nei, dette kom jo fra Svein Erik selv, at den skulle bli tilgjengelig midten av Oktober.

Svein Erik Helle? Da melder spørsmålet seg: Mottar du, inkl. Youtube kanalen din, noen form for sponsing fra Helle, eller er det bare kniv-entusiasmen  som har brakt deg på fornavn med han?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (Akkurat nå):

Svein Erik Helle? Da melder spørsmålet seg: Mottar du, inkl. Youtube kanalen din, noen form for sponsing fra Helle, eller er det bare kniv-entusiasmen  som har brakt deg på fornavn med han?

Nei, jeg har ingen tilknytning til Helle, motar ingen sponsing fra hverken Helle, Mora, eller noen andre kniv eller øks leverandører 👏🏻 Jeg hadde med Helle også, men ser at auto correct har fjernet etternavnet når jeg postet innlegget. Vil ikke på noen måte si at jeg er på fornavn med han, men har hatt dialog med han flere ganger på Helle kniv entusiast Facebook siden. 🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zimwalker skrev (Akkurat nå):

Godt å høre. Ikke bare politikere som må finne seg i å rammes av mistankens hermeneutikk.

Det går helt fint, jeg har forståelse for at slike spørsmål dukker opp, selv om jeg prøver å være åpen rundt hvem jeg har samarbeid med, selv om det kan glippe noen ganger.  Det er nok naturlig å tro at man er kjøpt og betalt for alt man lage video av. Men slik er det dog ikke, heldigvis! Også er det mye bedre at folk faktisk spør enn å anta. 

Jeg er som du vet, langt over gjennomsnittet interessert i kniv ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (3 minutter siden):

Det er nok naturlig å tro at man er kjøpt og betalt for alt man lage video av.

"Naturlig" vil jeg ikke si det er, barmhjertighetsprinsippet henger høyt hos noen det også.  Men det er forståelig, ettersom det meste mer og mer kommersialiseres/monetariseres i sosial media, som på  YouTube for eksempel,..... men det blir en annen tråd.
Stay sharp! 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.