Gå til innhold
  • Bli medlem

Musikk i marka/naturen


sigurdlam

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er en journalist som vurderer å skrive om musikk i naturen, marka, på hytter i fjellet og så videre. Ser det har vært en del diskusjon om temaet, hensyn til andre, støy osv, her på forumet. Hvor går grensa for musikk?

Noen som kunne tenke seg å stille opp i avisa for å snakke om det?

Jeg er tilgjengelig på epost-adresse [email protected] og telefon 41574172.

Mvh
Sigurd Lamark, journalist i Morgenbladet

Endret av sigurdlam
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Skrevet (endret)

IMG_2913.jpeg
 

Legger til: Dette var fra Zion national park i USA. 
 

Og: Hele poenget med å komme seg ut i naturen er å nyte stillheten og slappe av (spesielt når man bor innafor ring 2 som meg). Da blir jeg helt sykt grinete hvis folk camper for nærme og støyer, om det så er McMusic 19 eller munnspill/gitar.

Endret av Tjohansen
La til kilde for bildet og mine meninger om støy
  • Liker 6
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk tørr jeg påstå er livsviktig for oss alle. Det er en grunn til at musikk har så stor effekt på oss, humør og livstilstand. Det snakker til sjelen i oss på en måte svært lite annet gjør. 

Men så er det snakk om å definere musikk, fuglekvitter er jo en form for musikk, vinden i trærne er en form for musikk, samme er det når dyr og insekt kommer sammen og eksisterer. 
Så har du andre enden av skalaen hvor mange vil se på musikk som ren støy og nettopp det de prøver å unngå. 
Jeg har hatt noen av mine aller sterkeste minner forankret i "musikk" og ville ikke vært foruten. Men musikk vil like mye irritere oss som det vil behage oss. Feil musikk, til feil tid på feil sted = Katastrofe og raseri. 

Så er vi fort tilbake til det med å vise hensyn og hvem skal det taes mest hensyn til? 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.