Gå til innhold
  • Bli medlem

Butikk som er gode på sko - Oslo og omveien


Grunnlovsbygdas sønn

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en butikk i Oslo eller rundt som er gode på sko og kan gi god veiledning, råd og anbefalinger. Jeg har høy rist og brei fot noe som gjør at jeg ikke alltid har så mye å velge i av sko. Dette gjør fort at sko kan koste mer enn en skulle ønske for å finne noe som passer. 

Per dags dato har jeg et par Scarpa Rebel light GTX strls 46,  som passer foten min ypperlig. Disse brukes alltid med Devold nansen "ull læster". 
Utfordringen med disse skoene er at de er av stoff slik at jeg alltid er bløt på føttene og sjelden klarer å tørke dem. Temperaturen er ikke noe problem med ull på foten, men ikke veldig bra å gå med konstant fuktige føtter over lengre tid. Dessuten har jeg nå fått hull i den ene skoen som gjør at det lekker inn vann.

Samboeren min har Crispi sko i lær og er superfornøyd med dem, samt at hun somregel er tørr på føttene.

Så om noen har noe anbefalinger på sted som kan være behjelpelige med sko eller om noen har noe anbefalinger på sko så fyr løs!

 

På forhånd takk!

 

Endret av Grunnlovsbygdas sønn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnlovsbygdas sønn skrev (8 timer siden):

Jeg har høy rist og brei fot noe som gjør at jeg ikke alltid har så mye å velge i av sko. Dette gjør fort at sko kan koste mer enn en skulle ønske for å finne noe som passer. 

Hei

Har samme problem og størrelse! Det er ikk enkelt og har medført en del bomkjøp på nett. Så, ja, derfor prøv i butikk. Etter min erfaring avhenger det mer av ekspedient enn butikk?! Selv i XXL har jeg en enkelt gang fått bra betiening, men det skal jo ikke være ferieavløseren. Desverre kan jeg ikke anbefale en spesiell butikk. Men dine støvler skal da ha GTX membran og så i prinsippet være tørre?? GTX sko kan være lang tid om å tørre delvis pgr av GTX membranen, men også fordi de somregel har en masse polstring. Hurtigtørrende er fx hærens marsjstøvel og andre helt uten foring. Men både Scarpa

Meindl er tysk superkvalitet og finnes i wide modeller - er litt små i størrelsen, så man bør gå 1/2 til helt nummer opp.. Hanwag tilsvarende inkl. en hallux vallux modell. Hvis Keen støvler er like breie som sandalene burde de også være OK. Alfa hadde romslig lest før, men er mer ymse nå med ulike modeller. Jeg bruker Salomon wide modell til småturer, men det er stofsko med GTX.

Fortell gjerne hvis du finner bra butikk!!

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.