Gå til innhold
  • Bli medlem

Drybags, er det store forskjeller?


Gabs88

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja eg synes det er ein del forskjell, både i høve kor tjukke dei er, men også mellom modellar med noko lunde lik "tjukkelse".

Dei mest slitesterke eg har hatt er nok frå Exped og Ortlieb. Dei frå Exped som heiter Drybag bs har ein fin kombinasjon av pakkbarheit og slitestyrke.

Silva sine i blank silikon er bra, men tjukke (og veldig dyre).

Og så er kompresjonssekken til sea to summit med membran ganske slitesterk (brukar til sovepose).

Eg brukar mine både i sekk og pulk. Tidlegare var dei også ofte dytta i havkajakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her synes jeg faktisk dcf har litt for seg, både tett og lett. De fleste I «cottage» industrien lager denslags, jeg har noen Z packs men det er en tapet firkanta pose så vil tro de fleste klarer å lage grei kvalitet. Siden de er oppi sekken vil det heller ikke bli noe særlig slitasje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et salig utvalg av alt fra dyrt til billig og det er ganske klart at de billigste har fin funksjon, men får raskere hull og slitasje. Men det var en fin måte å få et stort utvalg til alt av unger og turvenner en gang i tiden da vi bestilte et lass i forskjellige størrelser fra "Ali".

Sånn ca en gang i året tar vi en liten gjennomgang av dem og blåser dem opp og markerer evt hull, de fleste greit synlig om man ser inn i dem mot en lyskilde. Så tetter vi dem med tear-aid eller lignende. Da får også de med mindre motstandskraft et lengre liv.

Så bruker jeg dem litt etter hva som skal være oppi. Kamerautstyr sikrer jeg som regel med de tykkere og kraftigere posene, mens turkjøkken gjerne går i en som har fått ødelagt lukkemekanisme osv....

Endret av Espen Ørud
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.