Gå til innhold
  • Bli medlem

Stanser laksefisket i store deler av landet


GrendelRaptor8

Anbefalte innlegg

IMG_3131.thumb.jpeg.377e688d5e268c50f302b224c2b741a2.jpeg
 

Dette er elvene som stenges for lakse- og sjøørretfiske fra klokken 24 natt til søndag 23. juni:

Østfold: Glomma m. Aagardselva.

Agder: Tovdalselva, Otra, Mandalselva, Lygna

Rogaland: Figgjo, Hjelmelandsåna, Nordelva (Åbøelva), Vikedalselva.

Vestland: Uskedalselva, Steinsdalselva, Oselva, Nærøydalselva, Sogndalselva, Daleelva, Gaula i Sunnfjorden, Nausta, Åelva og Ommedalselva, Gloppenelva, Strynselva, Hjalma.

Møre og Romsdal: Austefjordelva, Korsbrekkelva, Rauma, Eira, Surna.

Trøndelag: Orkla, Gaula, Nidelva, Stjørdalselva, Verdalselva, Steinkjerelva og Byaelva, Namsen.

Kilde: Miljødirektoratet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir spennende å se hvordan tallene blir om et par år. Hjelper tiltaket? Har hatt gleden av å følge signaldalselva etter rotenonbehandling. Først ble elva behandlet 2 år på rad hvor alt liv ble utryddet for å fjerne gyrodactulus parasitten. Deretter fiskestans i noen år. Nå er elva full av fisk. Kun et par år uten fiske var nok. Jeg tror at fisking i elv etter laks er en større synder spesielt når overskuddet ikke er høstbart som det heter. Mye fisk og man kan ta ut noe, lite fisk og man må være forsiktig. 
 

jeg heier på laksen! Så får fiskerne, inkludert meg finne på noe annet en periode.

Tore

Endret av torese
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.