Gå til innhold
  • Bli medlem

Mont-Bell, størrelser og erfaringer


aico

Anbefalte innlegg

Virker som det meste som er diskutert rundt Mont-Bell på forumet både gammelt og hovedsakelig om soveposer, som er litt merkelig da de har ett interessant utvalg av lette klær.

Etter å ha bomkjøpt ny lettvektsdunjakke til sommer-/høstbruk i fjor, der hverken passform, vekt eller isolasjonsevne ble helt som jeg hadde sett for meg. Sånn er det å handle på nett. Så derfor vurderer jeg nå å bite i det sure eplet og bestille ny dunis fra Mont-Bell.

Passform blir fortsatt en risikofaktor, men det virker som vekt og varme/vekt er noe av det bedre på markedet, så den biten føles iaf. tryggere.

Mont-Bell opererer med to ulike snitt/størrelser, Asian og Western (som virker USA tilpasset). I all hovedsak ser det ut som Asian er 1-2 størrelser mindre enn Western/normal og at de kan nok med noe hell brukes om hverandre ved å gå opp/ned i størrelse. Derimot virker det som erme-lengden er gjennomgående litt kortere på Asian, så for meg som er lang i bade armer og kropp (relativ til bredde) så føles Western/normale modeller som ett tryggere valg.

Noen som har erfaringer med Mont-Bell og hvordan størrelsene er ifht. merker som er litt mer vanlig her på berget? For min egen del bruker jeg for det meste small så lenge ermer, rygg/krop og benlengde er lang nok, men med mine 186 cm blir det noen ganger litt knapt. På dunjakker går jeg gjerne opp til medium for mindre komprimering og litt bedre plass til mellomlag.

Andre erfaringer rundt kvalitet o.l. er også interessant å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.