Gå til innhold
  • Bli medlem

Packraft uten finne


Anbefalte innlegg

Annonse

Spørs størrelse på packraften, men en enmanns med sekk i baugen kan være stabil nok, om du ikke drar på for mye med åra...og får en mer jevn flyt i siget. Kjekt med sete eller at du har en pakksekk passe oppblåst/ oppblåsbare hodepute å sitte på. Litt mer kontroll og oversikt(PS! Husk polaroidbriller...gir deg muligheten til å se steiner og grunner du kan unngå under vann)

Endret av Myriameter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint. Før åra så nære packraften som du kan når du padler, det reduserer pendlingen fra side til side.

Ny finne lar seg skaffe, sjekk med nettbutikker som selger packrafter. Bruk en liten taustump til å sikre finna til packraften, feste og finne er ofte forberedt for dette. (snor har sikret min finne mot å bli borte)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over lengre, flate avstander så er en finne å foretrekke. Padlet Roastenvanna i Femundsmarka uten finne med min Kipara Char 265 for noen år siden og det gjør jeg ikke igjen. Selv med storsekken i baugen så ble det for mye vingling.

Kjenner du noen som har 3D-printer så kan du printe en finne til lave kostnader. Jeg forsøkte dette i vår og det funket fint helt til jeg slapp packraften i bakken da jeg skulle pakke sammen. Plastmaterialet den var printet med var nok ikke tilpasset bruken og den knakk dermed litt for lett.

image.png.16a632b60f8c09a1613a4d7def7edbb7.png

På Sport Outlet fant jeg ny finne til 250.-

PS. Bildet er hentet herfra: https://bjarnesturblogg.blogspot.com/2024/05/med-el-sykkel-og-packraft-i-eventyrlige.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.