Gå til innhold
  • Bli medlem

Skiløper til hundespann


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg søker en skiløper som jeg kan alliere meg med kommende vinter.                      Jeg skal i vinter kjøre et valpespann, unge uerfarne hunder.                                            Da hadde det vært fint å få med seg en skiløper.                                                       Skiløperen kunne gå foran spannet der det blir for vanskelig for hundene, som foreksempel over ett vann uten spor.

Personen jeg ser etter bør like hunder men trenger ikke å ha erfaring med hund fra før.                                                                      Du bør være stødig på ski, da jeg tenker det blir mye snørekjøring.

Vi forflytter oss sammen enten ved at skiløper henger etter spannet eller så tar man ut hunder fra spannet og lar skiløper kjøre selv.

Dette er unge hunder så det blir ingen monster etapper.                                           Vi satser på turer over hele Østlandet og forhåpentligvis noen andre steder.            Åpen for forslag.

Målet er å være mye ute, både dagsturer og overnattinger, viktigst å ha fine turer.        Sekk eller pulk skal du få slippe.                 Kjøre litt slede selv blir sikkert også mulig. Detaljene og hva man trives best med finner man ut etthvert. 

Isfiske blir det også, eller om man  vil opp på en topp i nærheten.

Sesongen starter i august men vi trenger ikke skiløperen før slede sesongen er i gang når det ligger snø.                               Har man lyst til å se hvordan høsttreninga foregår er dette selvfølgelig ok men ikke nødvendig å være med på.

Før selve tursesongen starter må man ha gjort seg litt kjent med hundene og systemet.                                                           Krav til skiløper er, stødig på ski, kunne gå på do selv og selvfølgelig hyggelig.

 Vi har base ca 1 time nord for Oslo.

M.v.h Tommy og dyra.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.