Gå til innhold
  • Bli medlem

HILLEBERG ALLAK3 vs STAIKA


Lancelot

Anbefalte innlegg

Ser på Allak 3 og Staika, men noe usikker på hvilke jeg skal gå for. Hvor mye tåler Allak’en kontra Staika’en- og tåler allak’en en tur på vidda på vinterstid? Tillegg ser det ut som Staika’en mangler noe luftemuligheter i taket, kontra Allak som har greie luftemuligheter - er dette korrekt? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et Allak 3 som jeg har rukket å bruke noen få ganger. Staika har jeg ikke erfaring med. Hvis du skulle være i tvil om ett sett med 9mm-stenger vil være nok, så ville jeg ha skaffet meg dobbelt sett, ev. med 10mm. Som Hilleberg selv sier, så er et red label-telt med 10mm-stenger i praksis et black label. Luftinga i taket på Allak synes jeg er helt super. Samme som i Jannu som jeg har brukt mer på vinteren. Null kondens. I Jannu testet jeg for moro skyld en gang hvordan det ble hvis jeg stengte luftinga og da rant det av innerteltet ila. natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.