Gå til innhold
  • Bli medlem

Arbeidshansker og hansker "type influencer"


Anbefalte innlegg

Annonse
GrendelRaptor8 skrev (1 time siden):

Hei @tshansen hva er influenserhansker? Jeg ble nysgjerrig.

Uten at jeg har diskutert dette med @tshansen så er jeg rimelig trygg på at jeg kan svare: Ca slike: 

https://www.revir.no/collections/hansker-votter/products/grepa-2-0-skinnhanske-med-ullfor

(Se da bort fra type/merke/nettsted da det var de første som dukket opp i nettleseren på hurtigsøk)

  • Liker 1
  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det har jeg ikke lagt merke til.

Men på den andre siden så er jeg kanskje en trendsetter da uten at jeg har vist det 😁

Jeg har brukt skinnhansker av type amerikanske arbeidshanser i sikkert 20 år. Hver gang jeg er i USA kjøper jeg med noen par på en bensinstasjon, truckstop eller Walmart. Den prisen du lenket til er jo på grensen til helt latterlig. 1000kr for en skinnhanske som da skal brukes til bushcrafting?
Koster typisk $10-15 "over there". Vanligvis kjøper jeg en 3 pakning til ca $30.

Jeg har foretrukket disse foran billige, dårlige Kina-hansker som vi har hatt en hang til her i Norge av denne typen:
arbeids-265895127.png.c813c4ab7558046be75ff62c2c8aba32.png

Dette er i mine øyne søppelhansker som varer en 4-timers arbeidsøkt om man jobber med litt tøffe materialer.

Arbeidshansker av skinn derimot kan vare åresvis. Jeg har gjennom årene brukt disse til alt mulig: MC-hansker (kjører Harley så stilen blir jo bra😉), arbeid med motorsag, stabling av ved, bål håndtering, bæring av materialer m.m.

Var ikke klar over at slike hansker var blitt "influenser-hansker", men men. Jeg slutter nok ikke å bruke de selv av den grunn.
Men jeg fortsetter å kjøpe mine i USA. Når jeg ser hva de selges for her i Norge så er det jo helt sinnsyk, men når noe blir moteplagg så er det jo slik det går.

 


 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

På digresjonen influenserhansker er det også viktig å bruke de rett inn i bålet for å flytte på kubbene 😅 I hvert fall blant "bushcrafterne" på youtube.

Endret av sneakyowl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen Ørud skrev (3 timer siden):

Uten at jeg har diskutert dette med @tshansen så er jeg rimelig trygg på at jeg kan svare: Ca slike: 

https://www.revir.no/collections/hansker-votter/products/grepa-2-0-skinnhanske-med-ullfor

(Se da bort fra type/merke/nettsted da det var de første som dukket opp i nettleseren på hurtigsøk)

Bingo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenserhansker. Wow! Det var noe nytt for meg 😁 

Jeg har faktisk noen som likner, fra Europris. Var ikke klar over at det var en greie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatra ein del før, og brukte alltid skinnhanskar frå Petzl når eg sikra folk som var vesentleg tyngre enn meg. Starta med det etter ein episode der eg drog på meg brannsår i nevane ved å ta eit litt langt fall på klatrepartner.

No har eg også meldt meg på influenserstilen med eit par slike; https://www.fjellsport.no/merker/hestra/hestra-ergo-grip-active-5-finger-dark-forest-naturbrun-12

(For å unngå brannsår i hendene ved bruk av trekkhund).

Noko pinleg men mest praktisk 🤷🏼‍♀️ 😆 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (2 minutter siden):

Klatra ein del før, og brukte alltid skinnhanskar frå Petzl når eg sikra folk som var vesentleg tyngre enn meg. Starta med det etter ein episode der eg drog på meg brannsår i nevane ved å ta eit litt langt fall på klatrepartner.

No har eg også meldt meg på influenserstilen med eit par slike; https://www.fjellsport.no/merker/hestra/hestra-ergo-grip-active-5-finger-dark-forest-naturbrun-12

(For å unngå brannsår i hendene ved bruk av trekkhund).

Noko pinleg men mest praktisk 🤷🏼‍♀️ 😆 

 

 

 

De Hestra hanskene er fantastisk. Er på mitt andre par nå. Bruker de mye til skigåing, lufting av hund etc. De er litt mer "fritidshansker" enn "arbeidshansker" i min bok.

Brannsår ved sikring er ikke greit😉Bruk heller en grigri eller tilsvarende så slipper du holde med så mye krefter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips om Hestra sine hansker! Er storforbruker av "Wetern style hansker"(...de influenserne er mye mulig amerikanske, med kugutter som forbilde). Har prøvd det ene og andre merket, og billige sekspakninger er stort sett like holdbare som dyre. Når de har blitt litt løene, går de over til å bli arbeidshansker...eller før dessverre. Brukt mange arbeidshansker på tur med staver og, med stoff på oversiden og skinn i håndflaten/ fingre. Skinnet er nå populært å bytte ut med tekstil av produsentene( tenker det har noe med kostnad å gjøre, fremfor dyrevennlig).

Er gjerne søm i fingre og hull i skinnet på tuppene som ryker først. Har begynt å klippe av a la fingervanter. Forlenger hanskeliv og mine psoriasishender.

Topp tema med hansker🖐️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrendelRaptor8 skrev (2 timer siden):

Er det en ordentlig butikk? Navnet virket litt fake svindel butikk

Har to bestillinger derifra uten problemer. Har riktignok ikke testet hanskene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrendelRaptor8 skrev (2 timer siden):

De Hestra hanskene er fantastisk. Er på mitt andre par nå. Bruker de mye til skigåing, lufting av hund etc. De er litt mer "fritidshansker" enn "arbeidshansker" i min bok.

Brannsår ved sikring er ikke greit😉Bruk heller en grigri eller tilsvarende så slipper du holde med så mye krefter.

Fordreg ikkje grigri. Er noko med å bruke det som sitt best i "ryggmargen". Driv uansett ikkje nevneverdig med slikt lenger, så ikkje ei problemstilling.

Samd i at hestrahanskane er meir fritids enn arbeidshanskar. Kjøpte desse då alle arbeidshanskane eg brukte til samme formål rett og slett gjekk for raskt sund. Brukte mange par i året, og vart lei av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenza hansker må vel være sådanne:    image.png.7a10e81389d9c2797b90c48b344e92ab.png😉

Har et par Hestra arbejidshansker https://www.widforss.no/hestra-job-winter-pro-wp-tan-arbetshandske som jeg ikke er helt imponert av. Behagelige og greie å bruke, men til hundekjøring funker de bare ned til ca -5 C selv om det er en vintermodell. Foret er av et eller annet kunststoff - fleece filt aktig. De dyre fancy hansker har faktisk uttakbar ull innerhanske, som er en absolutt fordel. Har en piratkopi av Hestra Heli superhansken. Men den har et ganske tykt fleecefor. Når det er vått av svette mm. så er det iskalt. Bruker derfor noen tykke ullhansker som innerhanske - mye bedre!!

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker hvordan denne tråden ble veldig farget av folks behov for å rettferdiggjøre sitt innkjøp av type influencer hansker 😂🙈 

hansker er fornuftig til alt mulig arbeid eller diverse aktiviteter! Men det må da for %#!+ ikke nødt å være lyst skinn og man bruker det bare når man skal lage opptennings ved, legge kubber på bålet eller ta av kaffe kjelen 😂

  • Hehe 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Er veldig fornøyd med disse. Du får 3 stk av disse for prisen av en Norrøna eller Hestra hanske på felleskjøpet

https://www.granberg.no/no/industri/all-round-hansker/granberg-1051

Brukt ett par i 2 sesonger og jeg tipper de holder en vintersesong til. Har altid med meg 2 par av disse på tur. Prøvd meg på Granberg sin varme alpin hanske, men da må det være grådig kaldt, da jeg fort blir svett på handa. Brukt disse når tempen har vært under -15.

https://www.granberg.no/no/sport-fritid/sportshansker/granberg-4270

 

Endret av Dompappen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://ve-import.no/produkt/verktoy-og-utstyr/hansker-1/monterings-hansker-str-11

Griseskinnshansker til 37,- Kunne kanskje duge? Det står at de er slitesterke. Husker en kar jeg var på tur med for mange år siden som alltid sverget til arbeidshansker i fjellet.

Jeg liker personlig best de arbeids-ullhanskene som er dyppet i gummi - de holder godt på varmen samtidig som de er ganske gode å arbeid med. Spesielt ved klopplegging og flisete plank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tshansen skrev (11 timer siden):

hansker er fornuftig til alt mulig arbeid eller diverse aktiviteter! Men det må da for %#!+ ikke nødt å være lyst skinn og man bruker det bare når man skal lage opptennings ved, legge kubber på bålet eller ta av kaffe kjelen 😂

Influensere får en kartong med hansker av gangen, og fett betalt for å vise dem mens de brenner bål på insta. Ny tur, nye hansker ser ut til å være mottoet, men jeg tviler på at gleden ved å være på tur er den samme når de må iscenesette koselige turøyeblikk i stedet for å faktisk bare kose seg.

Mine hudfargede Hestra arbeidshansker kunne knapt gjenkjennes etter første dag med vedhogst. Jeg synes de blir penere og penere dess skitnere de blir, og etter et par år med søling av motorsagolje, blod, kaffe, kvae, sot, og en del udefinerte greier, er de beint fram vakre. Nå har de ikke lenger farge som huden min, mer som sjelen..

  • Liker 2
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.