Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med hund på tur i dolemittene/alpene?


Elizabeth L

Anbefalte innlegg

Annonse

Sørg i hvert fall for å følge rabies vaksinering og markkur, hundepass samt chipping  til punkt og prikke!! Se Mattilsynet for veiledning, men det har dere vel forhåpentlig helt styring på, for rabiesvaksine er allerede for sent 3 uker før.

I midt/syd Europa finnes faktisk revens dvergbendelorm vanleg. Derfo bør man ikke spise bær under knehøyde der! I Østrike har jeg for en del år siden sett skogsområdet varselmerket med : Tollwutgebiet = rabiesområde. Hadde min gamle hund med til Schweiz en gang - kom straks i slagsmål med en lokal hund.  Vel ikke så mange vokterhunde i Dolomittene som lenger sør i Appeninene  Ellers ingen erfaring fra hytter mv.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for info. Vi er i ferd med å avslutte et 5 mnd arbeidsopphold i Spania. Hunden har vært med oss hele tiden og alt av vaksiner mv er derfor under kontroll. Planen er, ettersom vi kjører egen bil, å gå tur i Dolemittene/Alpene på hjemveien som en del av ferien😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare gjøre oppmerksom på dette! Jeg har reist med hund inn-ut Norge helt fra den gang det var riktig vanskeleg! En gang kl. 2 om natten mente tollen, at de måtte kontrollere chippen, men kunne ikke finne den - og truet med karantene, bortvisning på grensen, avliving og gud vet hva. Jeg var ikke opplagt til slik på det tidspunkt.

Jeg så, at toll-dama pakket den splitt-nye chipleser ut av kartongen for så å bruke den. Så jeg tillot meg å spørre, om hun mon ikke skulle sette batteri i den og lese veiledningen! Batteriet hjalp veldig!! Men chip faktisk vandre i hundekroppen, for en gang ved kontroll hos vet ble den ikke funnet, men ny chip sat i.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.