Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til fine turer på stengte veier med sykkel


jonjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Som småbarnsfar prøver jeg å tenke litt alternativt for å få med hele familien på fjelltur. Er det noen som har tips til fjell- eller skogsveier rundt Innlandet som er stengt for vanlig biltrafikk, men hvor man kan sykle innover? Jeg ser for meg det kan være en fin mulighet for å komme litt inn i villmarken med to små og alt utstyr som må med…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke på så mye lurt som er stengt for offentligheten, bortsett fra vegen opp til Breisjøseter turisthytte og like over grensa til Trøndelag vegen inn fra Feragen til Ljøsnåvollen. Og i de dype skoger rundt Oslo, som Nordmarka og områdene rundt så er det mye store private skogeiere som har stengt veiene sine for trafikk, feks fra Stryken innover mot Sandungen og Katnosdammen. 

Hvis du kan fire litt på kravet til minimal biltrafikk så ville jeg sett på muligheten med å parkere på Søvollen i Rendalen (stor utfartsparkering her) og dra innover Spekedalsvegen og Fjellvegen, jeg tror ikke det er noe voldsom biltrafikk her.. Elgspiggen har fin utsikt og Mistertjønna kan man sykle helt ned til og telte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.