Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste teltet for Bikepacking\Camping, for høye mennesker?


Anbefalte innlegg

Ser etter en 2-3 (muligens 4) pers telt for mine Bikepacking og camping turer! 

3 sesongers er Ideal, da jeg er usikker på om jeg kommer til og gidde og Telte på vinterstid.. 
(da det er ofte nede i -36 og lavere her jeg bor). 
Må tåle Nordiske forhold! (Da det blir og oppholde seg stort sett i skandinavia, men kan hende jeg Tusler/ruller sørover en gang!)

-Målet\Drømmen er og tilbringe mer tid RUndt om kring ute, enn jeg gjør Hjemme\inne- 

Jeg camper\farter mest solo og kommer nok til og bli ute i naturen over lenger tid, når jeg ført er langs veier\stier eller mark og fjell!
(av og til vil Dama bli med samt en middels stor\medium hund -Blue staff typ) 

Dette gjør at jeg gjerne vil ha litt "plass" til meg og mine\mitt..  (Jeg er ca 2m)
For selskap men også for og ha litt "levegunstig" plass på dårlig-vær dager! 

Fremkomst middel for turene vil være: 
Bein eller min Hybrid EL sykkel.

Telt jeg har "sett på";

Barents Outdoor - Trollheimen 3 Ultralight er et telt som virker lovende, men vanskelig og finne reviews ect...(er også på tilbud på XXL). 

Men dette er bare et telt jeg fikk anbefalt av noen og ser lovende ut på bilder\tekst infoen.. 
(De har en rimeligere "normal" versjon, men jeg klarer ikke helt se hva forskjell er på UL og Vanelig.. Da jeg ikke har mye erfaring med telt i voksen\godt voksen alder. ). 



Er det bedre\andre telt jeg burde se på, skrik ut! 
(Trenger ikke være Tubeformet heller! Så lenge det er stort nok for hva jeg trenger\vil ha samt at det ikke er alt for ille og sette opp/ta ned!) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.