Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det håp for disse skiskoa?


Kjell Iver

Anbefalte innlegg

Siste skitur var nok litt harde for mine alfa advance skisko. I tillegg kanskje mye slitasje fra skaresnø i kanten ved gummien. Når jeg fyller skoene med vann er de fortsatt potte tette selv om hullet i skinnet er over en cm langt!

Har liggende et sett med Berghaus yeti gamasjer som jeg vurderer å lime på- disse er ekstremt trange så noe må uansett gjøres med skinnet her vil jeg tro, men tror jeg får de på om jeg absolutt vil. Noen med erfaring med skinn- rep? Siden gamasjen tres over er det ikke så nøye om det blir pent..

IMG_0785.jpeg

IMG_0784.jpeg

IMG_0782.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har promotert Aquasure, til lignende reparasjoner, her inne, tidligere, og vil slå et salg for det igjen.

Jeg er ganske sikker på at det skal være mulig å tette hullet med det, eller lignede produkter.  Min erfaring er at skinn, reparert med Aquasure, blir veldig solid, men, selv om aquasure er fleksibelt, blir det stivere enn opprinnelig, der det er reparert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larix skrev (2 minutter siden):

Jeg har promotert Aquasure, til lignende reparasjoner, her inne, tidligere, og vil slå et salg for det igjen.

Jeg er ganske sikker på at det skal være mulig å tette hullet med det, eller lignede produkter.  Min erfaring er at skinn, reparert med Aquasure, blir veldig solid, men, selv om aquasure er fleksibelt, blir det stivere enn opprinnelig, der det er reparert.

Det var et godt tips - har noe liggende som jeg kan bruke. Skal se hva jeg får til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquasure eller liknende + evt sy litt over ripen som ser noe brei ut med tanntråd eller tynn taklegarn. Så blir det også en "armering" av aquasure limen. 

Elgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.