Gå til innhold
  • Bli medlem

Jotunheimen - Fjellvandring i juli med fiskestang


eirikni

Anbefalte innlegg

Hei, 

Vi er tre stykk som planlegger en langhelg i Jotunheimen med stor oppakning og fiskestang tidlig i juli (2-3 overnattinger), og kjører fra Oslo. 

I en perfekt verden skulle vi gjerne kunne lage en camp i snaufjellet ved et vann med fiske og toppturer er lett tilgjengelig, og hvor man samtidig kan være litt i ly for vær og vind. Hittil har vi vurdert innfart fra både Turtagrø og Bygdin, men da det er snakk om en jomfrutur til Jotunheimen så er ingen av oss lokalkjente. Vi har nilest flyfoto og kart, men sliter fortsatt med å finne et fjellområde/vann som ticker av alle boksene (mye mulig dette er umulig å finne). 

Er det noen her inne med erfaringer/tips om slike områder i Jotunheimen? 


På forhånd, takk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke enkelt nei, jeg må si at toppturer er ikke noe jeg selv gidder å bry meg med men fjellfiske er jeg derimot glad i. Det første området som slår meg er området rundt Leirvassbu.

image.png.017b2c7d794c85815e7f6fb08ece5837.png

 

image.png.dbfecbe2369f9d038ba86cb8de3df7a6.png

 

Feks Langvatnet og Skarddalsvatnet kan by på svært fin fisk. Like ved Galdhøpiggen.

I Lom er det generelt mye andre bra vann, men mange ligger veldig høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin fisk i Nedre og- Øvre Leirungen i sørøstkant av Gjende. Her går det an å fiske i Sjoa, og løse ut fiskekort på Maurvangen Camping. Der har de øl og, sånn med tanke på vekt;)

Ellers kan jeg anbefale Steinholet Fjellcamping som utgangspunkt;

https://www.fjellforum.no/topic/54861-flott-og-rimelig-leirplass-i-jotunheimen/

Tipser om dette da det er nært vei, samt at dere ikke har mange dagene(og så blir det mer tid til fiske, enn trasking)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.