Gå til innhold
  • Bli medlem

HV: Er det Finse som er det flate partiet?


Anbefalte innlegg

Spør dumt, men når jeg gikk ved Imingfjell, sa mitt turfølge at hvis jeg drar høyere opp på vidda, så vil jeg kunne se «milevis», altså at det flater mer ut. Jeg bor i Drammen. Hvor starter det «flate partiet»? Er det Finse? Har så lyst til å oppleve o store vidda. Og når er det snøfritt der oppe? Snakker vi august, eller kan det være tidligere? Hva er deres erfaring når det er bra å gå tur der oppe. Drømmer om 5-6mil men både lengre og kortere er ok, en bonus er rundtur, men heller ikke det er noe krav så lenge jeg kommer meg hjem på et vis enten med bil eller kollektivt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allerede oppe ved Imingfjell er du på viddeplatået der det er "flatt", men spesielt midten av Hardangervidda er ekstra flatt (typ. Besso, Sandhaug, Stigstuv, Rauhelleren området).

På vestsiden av vidda har du litt mer fjell og kuppert landskap.

Det er ofte litt snø igjen i starten av juli eller lenger, men i år tror jeg man fint kan dra på fottur hele juli, i hvert fall på midt og østvidda. Vil du være helt sikker så er tidlig august en grei garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Noen bilder tatt mellom Nordvatnet og Langavatnet, på vei fra Nordmannslågen mot Trondsbu/Tinnhølen:

Hårteigen i det fjerne:
IMG_4490.thumb.jpg.a384bd830389175a266d3d86d0f8834a.jpg

Hardangerjøkulen i det fjerne:
IMG_4491.thumb.jpg.e3359cb5ae97942206e0890948d1a81d.jpg

IMG_4496.thumb.jpg.adc48a7a5ae822e41ef055aa95e3e6b5.jpg

På vei ned mot Langavatnet og Snero. Vannet Tinnhølen bakerst.IMG_4502.thumb.jpg.4c8e1b705f00e80b1e5b6f3b1eaabcc3.jpg

IMG_4509.thumb.jpg.222aa62041243e82da9d0d2f38894362.jpg

 

Hele turen kan sees her:
https://www.fjellforum.no/topic/61305-hardangervidda-2022-rundt-nordmannslågen-fra-tinnhølen/

 

Endret av Kristian V.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.