+Ragnar N Skrevet 27. mai 2024 Skrevet 27. mai 2024 (endret) Fant dette teltet på Finn til en tusenlapp og klarte ikke å motstå fristelsen. Var klar over at det fantes, dog uten mye informasjon om det på nettet. Her på forumet resulterer "Sarek 4" i kun to treff. Teltet ble produsert av Helsport for XXL, tilsynelatende i perioden 2017-19. På kjøkkenvekta ... Inner- og yttertelt: 2814 g Stenger m/ reserve og skøyt: 764 g Plugger m/ lappesaker: 172 g Totalvekt: 3750 g Specs: - Stoff yttertelt: Helsport Rainguard® Pro, 3000 mm - Stoff innertelt: Helsport Airflow FR - Stoff bunn: Helsport Rainguard® FR, 5000 mm - Mål pakket: 20x50 cm - Stanglengde: 1x238 cm + 2x317 cm Mao har ytterteltet (og bunnduk) samme materialer som i Pro- og X-TREM-segmentet. – Grei pose. Uten strammereimer. – 18 stk Y-pegs. – Hel og svært fin bunnduk. – YKK-glidelås, borrelås og hempe (utenfor bildet) for å ta av/på taket over forteltet. – Den aktuelle hempen. – Med tak. – Uten. – Mye luftemuligheter. – Innvendige stangkanaler, samt stangkopper. – Innvendige stangkopper. Tilsvarende i andre enden av stangen. – Klikkspennefester mellom inner- og yttertelt. – Ca. 50-50 mesh/myggnetting. – Oppbevaringslommer ved hodeenden. Bildeserie slutt. Noen andre som har vært borti dette teltet? Dette må da være mye telt for pengene. Kan ikke huske å ha sett andre Helsport-telt med innvendig stangkanal (der man altså må inn under duken for å tre inn stangen). Hvilke andre modeller har dette? Endret 27. mai 2024 av Ragnar Nordvang 4 Siter
+sneakyowl Skrevet 27. mai 2024 Skrevet 27. mai 2024 Snedig løsning med takluftingen, ja. Jeg ser for meg at de innvendige stangkanalene er sjelden vare på grunn av upraktisk oppsett ved vind, eller? Siter
+ost Skrevet 27. mai 2024 Skrevet 27. mai 2024 Helsport hadde innvendige stangkanaler på alle telt før. Ser det på mitt Børgefjell T3 (fra tidlig nittitallet) (som forøvrig var i bruk for to uker siden). Siter
+Ragnar N Skrevet 2. juni 2024 Forfatter Skrevet 2. juni 2024 Ble lagt ut et Sarek 4+ i dag på Finn til 1000 kr. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.