Populært innlegg +sofasliter Skrevet 26. mai 2024 Populært innlegg Skrevet 26. mai 2024 En hjemme alene helg skulle brukes til noe fornuftig. Så jeg bestemte meg for å prøve en tur jeg har tenkt på lenge, Nordmarka Classic med packraft. NC begynner ved Demningen på Mylla og avsluttes med Øyungen (bilen stod på Skar utfartsparkering. På fredag parkerte jeg bilen på Skar, gikk til Snippen togstasjon og tok toget til Grua, taxi til Mølladammen der selve turen startet. På fredag padlet jeg Mylla - Ølja - Tverrsjøen - Skarvvatnet og Buvatn der jeg slo leir for kvelden. På leirplassen hadde noen satt igjen en campingstol og det var satt opp en utedo, sjarmerende sak (om det kan sies om en utedo), så var den helt uten vegger men tak over. Lørdag morgen våknet jeg til masse spill fra ulike fugler og blikkstille vann bare brutt av en bever på vei hjem, idyll. Padlet videre Pershusvatnet - Aklangen - Katnosa (i litt mye motvind) - Store Sandungen - Hakloa og startet på Bjørnsjøen, her var det mye folk og jeg endte opp på en liten øy for natten. Søndag padlet jeg resten av Bjørnsjøen - Rottungen - Gåslungen og avsluttet med Øyungen før jeg ruslet ned til Skar og bilen. Sola stekte og jeg valgte å padle i skyggen der det var mulig. Elver / bekker som forbinder vannene er ikke padlebare og det ble da bæring av packraften mellom vannene de fleste steder på vei, men også på sti gjennom skogen. En utrolig flott tur i et område som er nytt for meg. Totalt 43-48 km på tur i løpet av helgen. Venter på toget på Snippen, stresset fra Skar for ikke å gå glipp av første tog . Starter turen ved Mylladammen Tok turen innom Bristol, startet uansett gå-etappe herfra Det ble etapper til fots for det meste på vei, men også sti. Første leir ved Buvatnet, her var det satt en utedo, luftig sak. En campingstol var det også , den ble god å hvile i. Lørdag morgen startet med spill fra fugler og en speilblank vannflate, bare brutt av en enslig bever. En gammel båt ved Aklangen som godt kunne vært fjernet... Idyll... Overnattet på en bitteliten øy i Bjørnsjøen, fikk selskap av to ender. Trappa opp fra demningen ved Bjørnsjøen, får opp pulsen greit med packraft på ryggen. Skrev ut kart fra kartuskrift.np, med opplastet gpx spor. 9 1 Siter
+ost Skrevet 26. mai 2024 Skrevet 26. mai 2024 Fin tur, Katnosa i motvind er ikke gøy. Å padle ned elva fra Katnosa til Sandungen ville jeg aldri funnet på (ser det går gpx-spor der). Fornøyd med teltet? Siter
+sofasliter Skrevet 26. mai 2024 Forfatter Skrevet 26. mai 2024 @ost GPX sporet jeg lastet ned fulgte elva fra Katnosa, men jeg vurderte ikke å padle den, laget nytt spor på veien. Nå ble begge med i kartutskriften, men elva var aldri aktuell. Alene på tur, ukjente elver/bekker så var det aldri aktuelt å prøve seg. Teltet har jeg brukt på noen turer nå og er veldig fornøyd. Jeg liker god plass i teltet og har derfor 2p, og "solid" innertelt. Kunne fint ha klart meg med mesh denne helgen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.