Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Annonse
Skrevet
ingen87 skrev (På 28.12.2024 den 0.26):

for å spare enda mer vekt. 

Screenshot_20241228_002522_Chrome.jpg

Jeg gjorde det på mitt Benro-stativ. Sparte hele 100gr.. så om det egentlig er verdt det, vet jeg nå ikke.
Men jeg hater stativ med midtsøyle, så var litt derfor jeg fjernet den, samt at jeg fikk beina lenger inn mot hverandre når det er pakket sammen.

Skrevet

Jeg må se når jeg får det. Tenkte litt vekt, og et håp om at det ble enda mer kompakt og enkelt å feste på sekken. Om det også er gode grunner rent fototeknisk så tar jeg den nok ned. Bruker ikke midtsøyla på mitt Manfrotto-stativ. 

Skrevet
ingen87 skrev (På 28.12.2024 den 0.26):

Denne?

Har vurdert å ta det bort for å spare enda mer vekt. 

Screenshot_20241228_002522_Chrome.jpg

Ja, den. Sparer sikkert noen gram også, har ikke veid den, men jeg fjernet den av hensyn til stabilitet (kan ikke sveives ned e.l. på mitt stativ, bare være oppe eller fjernes helt).

Skrevet

Da var stativet i hus, og det virker som en god match med mitt X-T30II (her med vidvinkel).

Midtstolpen er justerbar så jeg kommer nok til å ha den på, men i laveste posisjon som utgangspunkt. 

Får se om skyene åpner seg litt, for da skal jeg gå ut å teste det mot nordlyset. Det er en fin syretest. 

20250102_172242.thumb.jpg.b0119d251e9ab8094c7cffee0b1a0962.jpg

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det dukka ikke opp noe nordlys, men testa litt med lange eksponeringstider.

DSCF8093.thumb.JPG.a8518d23e931b725fe8b4121eb2225de.JPG

1 min lukkertid, f. 2, ISO 500. SOOC.

DSCF8094.thumb.JPG.577b3bba8c4b8913ea82c38444ebec16.JPG

Til sammenlikning så er dette tatt med samme innstillinger, men med 1 sekund lukkertid. Bare for å vise hvor lite lys det egentlig var.

Endret av ingen87
  • Liker 4
Skrevet

Bør være en bra match med et lite systemkamera, ja. Og jeg har godt inntrykk av kvaliteten hos Sirui.

ingen87 skrev (På 2.1.2025 den 17.34):

Midtstolpen er justerbar så jeg kommer nok til å ha den på, men i laveste posisjon som utgangspunkt.

Så bra. Med justerbar høyde kan du antagelig skru den delvis opp uten at det går for mye utover stabiliteten.

• Liker 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.