Lavvosolberg Skrevet 10. mai 2024 Skrevet 10. mai 2024 Hva har dere i reservekitet for å lappe soveposer, jakker, telt (ikke silnyleon, men andre duktyper) etc i felt? Jeg hadde en pakke tearaid alltid var med, men som er rotet bort nå. Skulle bestille ny, men så at Gear Aid hadde veldig mange forskjellige lapper og taperuller som så mer mer praktisk ut. Noen som har erfaring med ulike typer? Siter
TomasOH Skrevet 10. mai 2024 Skrevet 10. mai 2024 Har en bit vindsperretape, gaffatape, en bit med rip stop stoff og passende lim (to sistnevnte er kjøpt på Selfmade). Ja og exped sitt repairkit i liggeunderlaget Siter
+Marius Engelsen Skrevet 10. mai 2024 Skrevet 10. mai 2024 En bit dampsperreteip. Henger på det meste, og nesten umulig å få vekk. Så det blir ofte permanent… Til å reparere sprekker/hull i kajakk har jeg med en stripe aluminiumsarmert butylteip. Det blir lufttett og vanntett, permanent. Siter
elgen Skrevet 15. mai 2024 Skrevet 15. mai 2024 En bra tape: Gorilla? Gaffa-, best er original Tesa lerretstape. Den har jeg lappet både kajakk og Viking dykker tørrdrakt og gummibåt med, hvor det holdt i flere år før jeg fikset det permanent. Har en svart Tesa-tape lapp på mine skalbukser, som overlevde en tur i vaskemaskinen. Men lappestedet må jo være rent og tørt og gjerne slipt litt før lapping. Ellers Aquasure eller billigutgaven fra Biltema: Gummireparasjon (som kanskje nå er litt dårligere). Elgen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.