+Gabs88 Skrevet 27. april 2024 Skrevet 27. april 2024 https://www.zippo.com/products/axesaw Trodde først det var en 1. April-spøk når jeg så den... Nå klarer jeg ikke å bestemme meg på om den er verdt å ta seriøst eller ikke, det ser jo faktisk ut som et godt designet kombiverktøy. Tanker? Noen som har testet? 1 Siter
Gjest Skrevet 28. april 2024 Skrevet 28. april 2024 Takk for deling. Flott med nye ideer! Prisen er heller ikke avskrekkende. Passer helt til lett bruk med ikke for grov ved. For "die hard" øks og sag brukere, er nok ikke et slikt produkt så aktuelt. De vil ofte ha den gode øksa og den gode saga. Den ikke så dedikerte brukeren kan nok synes et slikt produkt kan passe inn på utstyrslista. Holdbarhet? Hva tåler plasten? Går det galt med plast/kobling/feste, har man alltids øks og "hammer." Det holder hvertfall meg tilbake fra et eventuelt kjøp nå. Skal følge med på brukererfaringer fremover. Siter
Nils Einar Ljosland Skrevet 28. april 2024 Skrevet 28. april 2024 Zippo og den erkeamerikanske knivprodusenten Case har samme eiere. Men de har enkelte, for meg, "ironiske" produkter laget i Kina. Vil tro at dette er et av dem. Siter
Gjest Skrevet 28. april 2024 Skrevet 28. april 2024 Nils Einar Ljosland skrev (På 28.4.2024 den 10.21): Zippo og den erkeamerikanske knivprodusenten Case har samme eiere. Men de har enkelte, for meg, "ironiske" produkter laget i Kina. Vil tro at dette er et av dem. Ekspander Og poenget ditt er? Siter
+Gabs88 Skrevet 28. april 2024 Forfatter Skrevet 28. april 2024 tshansen skrev (På 28.4.2024 den 12.59): There you go! 🙈 Ekspander Fikser du en video review? 1 Siter
Nils Einar Ljosland Skrevet 28. april 2024 Skrevet 28. april 2024 Nikke skrev (På 28.4.2024 den 16.39): Og poenget ditt er? Ekspander Bare prøver å si at jeg ville bli overrasket, hvis produktet gir valuta for pengene... Selv om det står Zippo på det. Siter
+tshansen Skrevet 28. april 2024 Skrevet 28. april 2024 Gabs88 skrev (På 28.4.2024 den 16.47): Fikser du en video review? Ekspander Nei, dette er nok et produkt jeg vil holde meg unna.... kjente jeg fikk magesår av det bladet som lå å ristet inni skaftet. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 28. april 2024 Skrevet 28. april 2024 (endret) Ser ikke helt hva som skulle være så gale med denne? For oss som ikke bryr oss om lyden, følelsen, utseende eller balansen i slikt utstyr, men bare vil ha noe å slenge i sekken om man vil ha mulighet til å hugge og sage litt ifm. døde trær/tørre greiner og blå, så virker dette tilsynelatende å være en fin sak å hive i sekken? Sikkert ikke like god som en dedikert kvalitessag og dedikert kvalitetsøks. Men så trenger man bare å ta med denne «søksen», så er man klar i tilfelle man skulle trenge noe. EDIT: Sprekken på slutten er ikke tillitsvekkende da. Men sett bort i fra den…. Endret 28. april 2024 av Marius Engelsen Siter
aico Skrevet 29. april 2024 Skrevet 29. april 2024 Ideen er jo ikke dum, men litt usikker på gjennomføringen. I 4WD'n, som brukes til de lengste turene og de fleste turene i grisgrendte strøk har jeg både øks og sag liggende. Øksen dobler som hammer/slegge, men er ikke helt HMS-optimalisert siden egg-beskytteren må tas av for å bruke baksiden som hammer. En slik løsning som dette, så lenge det er god kvalitet, er bra nok til bilbruk og plassbesparende ifht. den løsningen jeg har idag (Silky + Fiskars). Ulemper er lite redundans, Knekker du økseskaftet eller annen viktig del så står du der fort uten alternativ. Og ingen mulighet for arbeidsfordeling hvis man er flere som kan bidra til å preppe bålved f.eks. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.