Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til litt lette 2-3 dagers fjellturer med telt for nybegynnere

Blåbæret

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og ett av barna mine på 13 år ønsker å gå en fin fjelltur i sommer.

Tanken er 2-3 overnattinger i telt. Har gått  noen dagsturer i Rondane som er et ganske snilt terreng. Ønsker det samme nå, men i et annet fjellområde. Må være på Østlandet et sted. Føler meg som nybegynner på dette, så ønsker en løype som er tydelig skiltet og ålreit for barnefamilier.

Har noen kriterier: ikke for hard/bratt tur, det er mest for hygge og fine fjellopplevelser. Ikke topptur. Gjerne gå rundt et vann eller lignende. Tanken er å gå i juli-august. Mest mulig snaufjell.

Områder jeg har tenkt kan være aktuelle er blant annet Valdres, Hardangervidda, Langsua etc, men kom gjerne med forslag! :)

Endret av Blåbæret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bil/buss til Rjukan. Ta Krossobanen opp fjellet. Gå mot Kalhovd - Stordalsbu - Mogen. Båt fra Mogen til Skinnarbu. Gå/buss fra Skinnarbu tilbake til Rjukan.

https://visitrauland.com/fjellvaaken/

Jeg aner ikke hvor langt barna dine orker å gå men den ruta ser ut til å være ca 6-9 mil avhengig om du avslutter med buss eller ikke.
Jeg tenker det kan være en fin tur for barn siden man får en tur med taubane og en båttur, men de aktivitetene koster sikkert en del penger.

Endret av ryback
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.