Gå til innhold
  • Bli medlem

Lofoten i kne.

Nikke

Anbefalte innlegg

Annonse

De færreste ønsker jo å drite i hagen til folk, men når naturen kaller så blir man gjerne desperat. De fleste turistene tar nok med seg søpla si, men det er selvfølgelig de som gir faen. Noen mennesker kaster fra seg søppel selv om de står rett ved siden av en søppelbøtte. Det er bare å se på gatene i Oslo hvor det er søppelbøtter overalt. 

Jeg syklet tur-retur Moskenes - Senja i fjor sommer og det var kun på enkelte steder det var mye folk. De fleste stedene var jeg mer eller mindre alene. Jeg så forsåvidt en komfyr av full størrelse liggende langs turstien like ved Reinebringen så det er nok ikke bare turister som forsøpler.

Det må nok turistskatt til på en eller annen måte. Den kan foreksempel kreves inn i form av bompenger og fergeavgift hvor fastboende får gratis passering/billett. Pengene kan brukes til å finansiere midlertidig toaletter og søppelcontainere i pressområder. Det tror jeg vil hjelpe mye samt gi arbeidsplasser. Moskenes kommune er paradoksalt nok Norges fattigste kommune selv om den for mange er inngangsporten til turistmaskinen LoVeSe.

Det er også mulig å legge turistskatt på hotellrom slik man gjør andre steder, men da slipper bobil- og airbnb-turister unna.

Endret av ryback
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.