Magelius Skrevet 22. mars 2024 Skrevet 22. mars 2024 Hei! Testfyrte optimus 111 T siste gang før påsketur. Den brant veldig gult sammenlignet med før. Så det dampet litt ut fra området med dysen. Dette tok fyr, og det var en synlig flamme ved siden av dysen. Noen som vet hva som er feil? Er vel overtrykksventil på disse? 20240322_170957.heicHenter informasjon... 20240322_171156.heicHenter informasjon... 20240322_170929.heicHenter informasjon... Siter
+Marius Engelsen Skrevet 22. mars 2024 Skrevet 22. mars 2024 Da er det dysen som må strammes. Ta av brennerskallene på toppen av brenneren, disse rengjør du godt og tørker. Stikk reguleringsrattet ned til dysen, skru denne av, rengjør også. Remonter delene. Sørg for å forvarme denne godt og la forvarmingsvæsken brenne helt ut før du fyrer opp (blås evt. ut siste flammen før du fyrer). Jeg pleier å gi den 10 pump, og så pumper jeg mer om jeg trenger mer guffe når den er i gang. Stillebrenner liker ikke så veldig høyt trykk, for da kan det bli litt turbulens og gulere flamme. Siter
Magelius Skrevet 22. mars 2024 Forfatter Skrevet 22. mars 2024 Marius Engelsen skrev (På 22.3.2024 den 16.46): Da er det dysen som må strammes. Ta av brennerskallene på toppen av brenneren, disse rengjør du godt og tørker. Stikk reguleringsrattet ned til dysen, skru denne av, rengjør også. Remonter delene. Sørg for å forvarme denne godt og la forvarmingsvæsken brenne helt ut før du fyrer opp (blås evt. ut siste flammen før du fyrer). Jeg pleier å gi den 10 pump, og så pumper jeg mer om jeg trenger mer guffe når den er i gang. Stillebrenner liker ikke så veldig høyt trykk, for da kan det bli litt turbulens og gulere flamme. Ekspander Takk! Skjønner ikke hvordan jeg får av dysen? Rattet passer ikke Siter
Magelius Skrevet 22. mars 2024 Forfatter Skrevet 22. mars 2024 Marius Engelsen skrev (På 22.3.2024 den 16.46): Da er det dysen som må strammes. Ta av brennerskallene på toppen av brenneren, disse rengjør du godt og tørker. Stikk reguleringsrattet ned til dysen, skru denne av, rengjør også. Remonter delene. Sørg for å forvarme denne godt og la forvarmingsvæsken brenne helt ut før du fyrer opp (blås evt. ut siste flammen før du fyrer). Jeg pleier å gi den 10 pump, og så pumper jeg mer om jeg trenger mer guffe når den er i gang. Stillebrenner liker ikke så veldig høyt trykk, for da kan det bli litt turbulens og gulere flamme. Ekspander Strammet dysen litt uten å demontere den. Blå flamme nå, med noen gule hoppere av og til. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 22. mars 2024 Skrevet 22. mars 2024 Magelius skrev (På 22.3.2024 den 16.54): Takk! Skjønner ikke hvordan jeg får av dysen? Rattet passer ikke Ekspander Ahh. Du har ett slikt reguleringsratt ja. Du trenger ett reguleringsratt som kalles «multinøkkel». Det får du på finn.no eller Optimus Norge på facebook. 1 Siter
Helge Johansen Skrevet 22. mars 2024 Skrevet 22. mars 2024 Magelius skrev (På 22.3.2024 den 16.54): Takk! Skjønner ikke hvordan jeg får av dysen? Rattet passer ikke Ekspander Nøkkelen som sitter inni lokket er en dysenøkkel. Litt plundrete å bruke iforhold til multiverktøyet men den går å bruke. 1 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.