Elisepåtur Skrevet 13. mars 2024 Skrevet 13. mars 2024 Hei Jeg skal ut på min første tur med pulk til helgen (pariserpulk med stivt drag), men synes det er litt vanskelig å finne et bra sted å dra. Hadde satt veldig pris på forslag Jeg bor i Oslo og er avhengig av å kunne ta kollektivt sammen med hund (kan derfor feks ikke ta Norway Express-bussene). Tenkte å dra tidlig fredag morgen og sove i telt helst 2-3 netter. Skiferdighetene mine er ikke blant de aller beste og hunden min er litt vilter, så bør være et sted som ikke er alt for kupert eller med veldig mange mennesker 😅 Siter
+sneakyowl Skrevet 14. mars 2024 Skrevet 14. mars 2024 Elisepåtur skrev (På 13.3.2024 den 20.35): Hei Jeg skal ut på min første tur med pulk til helgen (pariserpulk med stivt drag), men synes det er litt vanskelig å finne et bra sted å dra. Hadde satt veldig pris på forslag Jeg bor i Oslo og er avhengig av å kunne ta kollektivt sammen med hund (kan derfor feks ikke ta Norway Express-bussene). Tenkte å dra tidlig fredag morgen og sove i telt helst 2-3 netter. Skiferdighetene mine er ikke blant de aller beste og hunden min er litt vilter, så bør være et sted som ikke er alt for kupert eller med veldig mange mennesker 😅 Ekspander Toget til Finse er et enkelt, men relativt dyrt valg kollektivmessig. Da kommer du deg rett opp på vidda fra perrongen hvor du kan gå i ganske enkelt terreng sørover. Det er også kvistede løyper der nå, så navigasjonsmessig ganske trygt. Hadde du hatt bilmuligheter ville jeg foreslått Langsua som er et flott sted å prøve seg frem i. 2 Siter
Elisepåtur Skrevet 17. mars 2024 Forfatter Skrevet 17. mars 2024 sneakyowl skrev (På 14.3.2024 den 19.58): Toget til Finse er et enkelt, men relativt dyrt valg kollektivmessig. Da kommer du deg rett opp på vidda fra perrongen hvor du kan gå i ganske enkelt terreng sørover. Det er også kvistede løyper der nå, så navigasjonsmessig ganske trygt. Hadde du hatt bilmuligheter ville jeg foreslått Langsua som er et flott sted å prøve seg frem i. Ekspander Tusen takk for forslag Har utsatt turen litt for da har jeg muligheter for å låne bil, så skal se nærmere på Langsua. 2 Siter
LitekH Skrevet 17. mars 2024 Skrevet 17. mars 2024 https://ut.no/turforslag/1112156591/enkel-3-dagers-rundtur-pa-ski-fra-hytte-til-hytte-i-langsua Jeg gikk denne motsatt vei i fjor. Utrolig vakkert område. Snaufjell og noe skog. Lett å finne skjermede teltplasser i bjørkeskogen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.