Elisepåtur Skrevet 13. mars Skrevet 13. mars Hei Jeg skal ut på min første tur med pulk til helgen (pariserpulk med stivt drag), men synes det er litt vanskelig å finne et bra sted å dra. Hadde satt veldig pris på forslag Jeg bor i Oslo og er avhengig av å kunne ta kollektivt sammen med hund (kan derfor feks ikke ta Norway Express-bussene). Tenkte å dra tidlig fredag morgen og sove i telt helst 2-3 netter. Skiferdighetene mine er ikke blant de aller beste og hunden min er litt vilter, så bør være et sted som ikke er alt for kupert eller med veldig mange mennesker 😅 Siter
+sneakyowl Skrevet 14. mars Skrevet 14. mars Elisepåtur skrev (23 timer siden): Hei Jeg skal ut på min første tur med pulk til helgen (pariserpulk med stivt drag), men synes det er litt vanskelig å finne et bra sted å dra. Hadde satt veldig pris på forslag Jeg bor i Oslo og er avhengig av å kunne ta kollektivt sammen med hund (kan derfor feks ikke ta Norway Express-bussene). Tenkte å dra tidlig fredag morgen og sove i telt helst 2-3 netter. Skiferdighetene mine er ikke blant de aller beste og hunden min er litt vilter, så bør være et sted som ikke er alt for kupert eller med veldig mange mennesker 😅 Toget til Finse er et enkelt, men relativt dyrt valg kollektivmessig. Da kommer du deg rett opp på vidda fra perrongen hvor du kan gå i ganske enkelt terreng sørover. Det er også kvistede løyper der nå, så navigasjonsmessig ganske trygt. Hadde du hatt bilmuligheter ville jeg foreslått Langsua som er et flott sted å prøve seg frem i. 2 Siter
Elisepåtur Skrevet 17. mars Forfatter Skrevet 17. mars sneakyowl skrev (På 14.3.2024 den 20.58): Toget til Finse er et enkelt, men relativt dyrt valg kollektivmessig. Da kommer du deg rett opp på vidda fra perrongen hvor du kan gå i ganske enkelt terreng sørover. Det er også kvistede løyper der nå, så navigasjonsmessig ganske trygt. Hadde du hatt bilmuligheter ville jeg foreslått Langsua som er et flott sted å prøve seg frem i. Tusen takk for forslag Har utsatt turen litt for da har jeg muligheter for å låne bil, så skal se nærmere på Langsua. 2 Siter
LitekH Skrevet 17. mars Skrevet 17. mars https://ut.no/turforslag/1112156591/enkel-3-dagers-rundtur-pa-ski-fra-hytte-til-hytte-i-langsua Jeg gikk denne motsatt vei i fjor. Utrolig vakkert område. Snaufjell og noe skog. Lett å finne skjermede teltplasser i bjørkeskogen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.