Gå til innhold
  • Bli medlem

midtrandsikling


Lindap

Anbefalte innlegg

Hei.

Min vanlige blyantformede midtrandsikling fra Swix fungerer dårlig på fjellskiene (Åsnes rago). Disse skiene har en bred og flat midtrand. Er det noen som har tips om hva jeg kan bruke for å skrape bort glider fra midtranden?

Takk for svar.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noe godt forslag.

Men jeg har brukt en vanlig teskje på mine fjellski - som også har litt bred midtrand.

Det funker, men om det er bra for sålen vet jeg ikke. Er ikke så opptatt av gli på fjellskiene. Til det har jeg andre ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kranglefanten...

Har Red Creek flat midtrandsikling da? Trodde de bare har slik rund sikling som Lindap nevner, bortsett fra at den hun har er Swix.

red creek sin er rund slik som swix på den ene siden og oval om du snur den 90grader. da passer den til det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

red creek sin er rund slik som swix på den ene siden og oval om du snur den 90grader. da passer den til det meste.

Ja, riktig. Men da passer det jo bedre med en flat sikling til den midtranda Lindap beskriver. Og de fleste har en klistertube, så da er den gratis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene. Jeg prøvde allerede med det sorte klisterskrapet, men fikk det ikke så godt til. Skal bare prøve litt hardere. Det ser i hvert fall ikke ut som om det finnes noen åpenbart bedre alternativer enn det.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig. Men da passer det jo bedre med en flat sikling til den midtranda Lindap beskriver. Og de fleste har en klistertube, så da er den gratis 8)

mange som bruker klisterskrapen men syns selv at den egner seg meget dårlig. den midtrandsiklinga fra red creek er mye mer stabil, uansett så skulle det ikke være noe problem om siklingen var trekantig, firkantig eller rund. det er bare å dra den flere ganger.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.